Parowozów
Ol49 było jednak w Wolsztynie znacznie więcej. Oto
wykaz
oelek, które stacjonowały w Wolsztynie. Warto wspomnieć, iż znajdujący
się na stanie w Wolsztynie parowóz Ol49-69 to w rzeczywistości lokomotywa
Ol49-99. "Zamiany" parowozów dokonano w 2001 roku podczas naprawy głównej
Ol49-69 w Gnieźnie. Zobacz
zdjęcie
prawdziwej Ol49-69 wykonane 8. sierpnia 2002 roku w Gnieźnie. W 1999 roku
w Wolsztynie gościła oelka z Chabówki Ol49-100, która brała udział w majowej
paradzie parowozów. Od 30. kwietnia 2000 do 1. stycznia 2001 stacjonowała
w Wolsztynie też Ol49-111 z Jaworzyny Śląskiej, która od 16. listopada
2001 roku ponownie zawitała do Wolsztyna. 30 października 2007 parowóz
Ol49-111 o własnych siłach pojechał do Leszna, gdzie miał być poddany rewizji
zewnętrzenej. Niestety mimo podjętych prac, rozłożenia parowozu "na części
pierwsze" [
04.08.2009]
naprawy tej nigdy nie ukończono. Rama parowozu Ol49-111 została przetransportowana
z Leszna do Wągrowca i zastąpi zwichrowaną ramę od parowozu Ol49-59. Czy
po naprawie głównej Ol49-59 powróci więc Ol49-111? Zobaczymy jakie decyzje
w tej sprawie zostaną podjęte. Pozostałe elementy Ol49-111, m.in. kocioł,
zestawy kołowe oraz tender zostały przetransportowane w w sobotę 14 czerwca
2025 roku z Leszna do Wolsztyna i złożone na terenie parowozowni.
W
Lesznie znajdują się także Ol49-7, Ol49-23, Ol49-81. 30 czerwca 2001 trafiła
do Wolsztyna oelka 60, natomiast 24 lipca 2001 roku Ol49-85. Obie pochodzą
ze skansenu w Choszcznie. Ol49-60 miała trafić na wystawę do Augsburga,
pozostaje jednak w Lesznie. Ol49-85 stoi w Wolsztynie.
Obie
maszyny Ol49-59
i Ol49-69
jako jedyne są ujętę w reżimie okresowych napraw parowozów. Obecnie trwa
ich naprawa. Mają otrzymać nowe kotły wyprodukowane w Czechach i wrócić
do pełnej sprawności w roku 2026.