Parowóz Ol 49 - 69 / Ol49 - 99

Nowa Wieś
1997

Wyjazd do Leszna.
1999

Wyjazd do Poznania
2000

Adamowo
08.10.2001

Kębłowo
22.09.2001

Wolsztyn
22.09.2001
.
Przebieg służby parowozu Ol49-69
.


Data

 

Oddany na służbę 
do parowozowni: gdzie?
Oddany do warsztatu na naprawę: gdzie, jaką? Przebieg parowozu od ostatniej naprawy okresowej, km Uwagi:

 

10.1953 MD Dęblin . . na stałę
20.08.1954 . Lublin, rewizyjna 91787
.
28.08.1954 MD Dęblin
.
.
po rewizyjnej 
28.06.1955
.
Piła, rewizyjna 84301
.
01.08.1955 MD Dęblin
.
.
po rewizyjnej
06.06.1956
.
Częstochowa, rewizyjna  83976
.
29.06.1956 MD Dęblin
.
.
po rewizyjnej
18.06.1957
.
Piła, średnia 98996
.
22.08.1957 MD Dęblin 
.
.
po średniej
04.08.1958
.
Piła, głowna 67185/426305
.
28.08.1958 MD Dęblin
.
.
po głównej
04.07.1959
.
Toruń, rewizyjna 77948
.
01.07.1960
.
Piła, średnia 77652
.
28.08.1960 MD Dęblin
.
.
po średniej
22.07.1961 MD Dęblin
.
.
po rewizyjnej
23.09.1967 MD Chełm
.
.
.
10.02.1970 MD Łask
.
.
na stałę
08.08.1970 MD Łask Piła, główna 452395
.
17.01.1972 MD Łask Skierniewice, rewizyjna 92429
.
08.12.1972 MD Łask Piła, średnia 175530
.
08.12.1973 MD Łask Siedlce, rewizyjna 56891
.
14.10.1973 MD Łask Piła, średnia 133838
.
17.11.1974 Żagań
.
.
.
18.08.1975
.
Gniezno, rewizyjna 63130
.
22.10.1975 Żagań
.
.
.
15.03.1976
.
Piła, średnia 22261
.
01.06.1976 MD Wolsztyn Gniezno, rewizyjna 92333
.
26.07.1978 MD Wolsztyn Piła, średnia 66821
.
14.01.1980 MD Wolsztyn Piła, średnia 74219
.
06.01.1982 MD Wolsztyn Piła, główna 100278
.
03.06.1983 MD Wolsztyn Piła, rewizyjna 88286
.
14.12.1985 MD Wolsztyn Piła, średnia 117714
.
02.03.1988 MD Wolsztyn Piła, głowna 405715
.
23.05.1987 MD Wolsztyn Gniezno, rewizyjna 56757+152=56909
.
20.04.1990 MD Wolsztyn Piła, średnia 53006
.
25.09.1991 MD Wolsztyn Gniezno, rewizyjna 744112
.
12.01.1995 MD Wolsztyn Gniezno, główna 94928/279.324
.
02.04.1997 MD Wolsztyn Gniezno, rewizyjna 65940
.
11.06.1999 MD Wolsztyn Gniezno, rewizyjna 49290
.
24.07.2001 MD Wolsztyn Gniezno, główna*
.
31.05.2007 MD Wolsztyn Gniezno, główna
17.04.2012 MD Wolsztyn Piła/Leszno, główna
Naprawy i przeglądy parowozu Ol49-69:
    • Parowóz Ol49-69 był na naprawie głównej w Gnieźnie od  24. kwietnia do 24. lipca 2001 roku. 
    • * Znajdujący się w Wolsztynie parowóz Ol49-69 to w rzeczywistości Ol49-99 z Choszczana nr fab. 3211. Prawdziwa oleka 69 nr fabryczny 3180 znajduje się w Gnieźnie.
    • 28 lipca 2003 przedłużono o rok termin rewizji zewnetrznej, tj. do 28.07.2004
    • Podczas planowego kursu 30 czerwca 2004 roku wytopiła się panewka w pierwszej osi wiązarowej  i parowóz został w Poznaniu, skąd 3 lipca trafił do Gniezna celem dokonania rewizji zewnętrznej. Wróciła do Woslztyna 20. października 2004.
    • Po naprawie głównej wróciła z Gniezna do Wolsztyna w piątek 15 czerwca 2007.
    • W czwartek 9 lipca 2009 o godzinie 10:28 została zabrana przez lokomotywę spalinową SM42-336 do Leszna. Parowóz wrócił do Wolsztyna w czwartek 19 kwietnia. FILM Świadectwo sprawności technicznej pojazdu kolejowego jest ważne do 17. kwietnia 2014 roku. Naprawa główna kotła została przeprowadzona w PUP Interlok Sp. z o.o. w Pile, a pozostały zakres naprawy głównej w warsztatach napraw Wielkopolskiego Zakładu Spółki Cargo S.A. w Lesznie. 
    • grudzień 2012, termin rewizji przedłużeno o rok do 31.12.2013
    • kawiecień 2014 przedłużono do października 2014.
    • 17 października 2017 parowóz wrócił do Wolsztyna po naprawie głównej. 
    • 16 października 2019 przedłużono termin do końca października 2019 roku. 
    • 24 lutego 2021 po raz pierwszy po naprawie P4 parowóz wrócił na szlak prowadząc dwie pary pociągów do Leszna.
    • 3 listopada 2022 roku parowóz Ol49-69 prowadził ostatni pociá planowy, jedną parę pociągów tj. 77236/77505 Wolsztyn 6:02 - Leszno 7:20 / Leszno 7:37 - Wolsztyn 9:00 (Tender z przodu). Niestety ze względu na problemy techniczne parowóz nie mógł kontynuować jazdy w dniu dzisiejszym z drugá pará pociágów do Leszna. Parowóz odstawiono musiano wygasić i odstawić do szopy. Ma otrzymać nowy kocioł wyprodukowany w Czechach w zakładach SEA Kolin. Przewidywany termin powrotu do sprawności rok 2025.
Rok produkcji  1953
Numer fabryczny 3180/3211*
Numer kotła 13333
Ostatnia rewizja wewnętrzna 17.10.2017
Następna rewizja wewnętrzna
Następna rewizja zewnętrzna
Założenie skrzyni ogniowej 2011
Copyright (c) by Wojtek Lis