|
Jest
to najcięższy parowóz zbudowany w Polsce. Nacisk na osie wynosi tu ponad
21 ton, co negatywnie wpłynęło na wykorzystanie tego parowozu na słabych
liniach lokalnych. Konstrukcja ta została oparta na modelu Ty246, który
trafił do PKP w ramach dostaw UNNRA. Ogółem wyprodukowano 242 maszyn tego
typu.
Parowóz ten jest bogato wyposażony, m.in. w suwaki Trofimowa, automatyczny podajnik węgla i wielotonową syrenę. Został on zbudowany w 1957 roku w zakładach Cegielskiego, a do roku 1988 pracował w Rzepinie. Do Wolsztyna trafił w roku 1989. Brał udział w licznych paradach parowozów. Niestety nie będzie już remontowany i nie zobaczymy go pod parą. Od 11. lipca 2001 znajduje się w Wolsztynie również Ty51-183. Jest to parowóz, który stacjonował w Porcie Centralnym w Szczecinie. Niestety jest on również niesprawny. Parowóz Ty51-183 został odmalowany przez Miłośników Parowozów latem 2006 roku. |
Dane techniczne |
Rysunek techniczny 50kB WMF |
Układ osi |
|
Ilość osi wiązanych |
|
Ilość osi toczonych przednich |
|
Nacisk
osi w stanie roboczym
zestaw I, II, III, IV,V,VI |
|
Długość ze zderzakiem |
|
Masa parowozu próżnego |
|
Masa w stanie roboczym |
|
Masa w stanie roboczym z tendrem |
|
Masa w stanie próznym z tendrem |
|
Moc |
|
Siła pociągowa |
|
Prędkość maksymalna |
|
Średnica kół napędnych |
|
Średnica kół tocznych przednich |
|
Ciśnienie w kotle |
|
Powierzchnia rusztu |
|
Długość ruszta |
|
Szerokość ruszta |
|
Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej |
|
Płomieniówki |
|
Średnica zewnętrzna i grubość ścianek |
|
Długość między ścianami sitowymi |
|
Powierzchnia ogrzewalna |
|
Płomienice |
|
Średnica zewnętrzna i grubość ścianek |
|
Powierzchnia ogrzewalna |
|
Całkowita powierzchnia ogrzewalna bez przegrzewacza |
|
Średnica cylindra |
|
Skok tłoka |
|
Tender |
|
Średnica kół |
|
Zapas wody |
|
Zapas węgla |
|
Masa w stanie slużbowym |
|
|