|
|
|
Parowóz
ten został zbudowany w 1949 roku w zakładach Ciegielskiego w Poznaniu.
Ma numer fabryczny 1388.
Tender 32D47 (32 m3 wody, skonstruowany w 1947 ) jest wyposażony w automatyczny podajnik węgla - stoker. Parowóz ten osiąga prędkość 75 km/h i był wykorzystywany do prowadzenia planowych pociągów towarowych. Od końca 1999 roku do 2. maja 2000 pracował w Wolsztynie również parowóz Ty45-20 z Jaworzyny Śląskiej. Ty45-379 wrócił 11. sierpnia 2000 po naprawie w Gnieźnie do Wolsztyna i pracował do 12. października 2002, kiedy to ostatni raz poprowadził specjalny pociąg towarowy do Grodziska Wlkp. Termin rewizji przypadający na 24 lipca 2002 przedłużono w dniu 23 sierpnia do 31. grudnia 2002. Następnie jeszcze raz do 31 marca 2003 jednak tylko przy obniżonym ciśnieniu. W styczniu i w lutym 2003 roku parowóz ten wykorzystywano podczas mrozów jako tzw. "grzałkę" do ogrzewanie szopy. 19 lutego 2003 wystawiono go z szopy i odsatwono na bocznicę. |
Dane techniczne |
Rysunek techniczny 45B WMF |
Układ osi |
|
Ilość osi wiązanych |
|
Ilość osi toczonych przednich |
|
Nacisk
osi w stanie roboczym
zestaw I, II, III, IV, V, VI |
|
Długość ze zderzakiem |
|
Waga parowozu próżnego |
|
Masa w stanie roboczym |
|
Masa z tendrem w stanie roboczym |
|
Masa z tendrem w stanie próżnym |
|
Moc |
|
Siła pociągowa |
|
Prędkość maksymalna |
|
Średnica kół napędnych |
|
Średnica kół tocznych przednich |
|
Ciśnienie w kotle |
|
Powierzchnia rusztu |
|
Długość ruszta |
|
Szerokość ruszta |
|
Powierzchnia ogrzewalna skrzyni ogniowej |
|
Płomieniówki |
|
Średnica zewnętrzna i grubość ścianek |
|
Odległość między ścianami sitowymi |
|
Powierzchnia ogrzewalna |
|
Płomienice |
|
Średnica zewnętrzna i grubość ścianek |
|
Powierzchnia ogrzewalna |
|
Całkowita powierzchnia ogrzewalna bez przegrzewacza |
|
Średnica cylindra |
|
Skok tłoka |
|
Tender 32D47 |
|
Średnica kół |
|
Zapas wody |
|
Zapas węgla |
|
Masa w stanie służbowym |
|
|