|
29.12.2001
Godzina
22:30 Z kanału wjeżdża do szopy na stanowisko
trzecie Ol49-7. Jutro tj. w niedzielę pojedzie planowo tylko Ol49-59 z
pociągami 4441 i 4440. Ol49-7 pojedzie natomiast z pociągiem specjalnym.
Gwiaździste
niebo, księżyc w pełni. Jest zimno, - 3 C.
28.12.2001
Godzina
10:45 przy peronie stoi oleka 7 ze składem
piętrusów. Ol49-7 jedzie na kanał, a na peron podjeżdża Ol49-59.
11:05
- z Rakoniewic wraca Ty45-379 z 6 węglarkami,
11:10
- do Poznania wyrusza Ol49-59,
11:20
- po zaśnieżonych torach do Konotopu z Wolsztyna wyjeżdża drezyna.
W nocy
spadało jeszcze trochę śniegu. Pracownicy parowozowni odśnieżają właśnie
obrotnicę. Przed bramą wjazdową nr 1 do szopy stoi tender od peemki. Dziś
parowóz ten zostanie ponownie połączonym z tendrem i przygotowany na sylwestrowy
pociąg specjalny.
W
noc sylwestrową wyruszy z Wolsztyna pociąg specjalny z Ty3-2 do Poznania.
Przywitanie nowego roku w Granowie Nowotomyskim. Przyjazd do Poznania ok.
godziny 2 w nocy. Z Poznania pociąg specjalny pojedzie z parowozem Pm36-2
przez Wrocław do Zakopanego! Przejazd organizuje "The Wolsztyn Experience".
27.12.2001
Godzina
20:10. Z obrotnicy zjeżdża do szopy na
stanowisko piąte Ol49-59. Obok niej na stanowisku szóstym stoi Ty45-379.
Na stanowisku 3, pod parą, Ol49-7.
Temperatura
około 0C, przez chmury przebija się księżyc. Wkoło nadal biało!
26.12.2001
W
ruchu planowym jeżdżą dziś Ol49-7 oraz Ol49-59. Od jutra na manewrach będzie
Ty45-379.
Po
obfitych opadach śniegu w wigilię nadeszła odwilż. Jednak mimo dodatniej
temperatury nadal jest jeszcze biało.
23.12.2001
Z
powodu nieszczelności rozpalony wczoraj parowozów Ol49-69 został wygaszony.
Pod parą są więc Ol49-7 i Ol49-111. Pogoda: Niebieskie niebo, świeci słońce
a wszystko pokryte jest śniegiem. Temperatura - 5C.
22.12.2001
No
i mamy prawdziwą zimę. Wczoraj spadło dużo śniegu. Wszystkie drzwi do szopy
są zamknięte. Przy żurawiu wodnym rozpalono kosz z węglem. Na stanowisku
pierwszy stoi peemka. Od parowozu odłączono tender, który stoi na zewnątrz
przed bramą nr 1. Na stanowisku ósmym rozpalono parowóz Ol49-69. Siódemka
przyjechała z pociągiem 4440 z około czterdziestominutowym opóźnieniem!
Po zakończonej pracy parowóz zostanie wygaszony. Następne manewry dopiero
w czwartek.
21.12.2001
Przed
godziną 8 rano zaczął padać obficie śnieg! Wszędzie jest biało, a śnieg
pada dalej!
W
ruchu planowym są nadal:
-
Pm36-2, przyjechała planowo z Poznania o 10:42, tender z przodu, po nawęgleniu
i nabraniu wody stoi teraz gotowa do następnej jazdy. Pojedzie dziś jeszcze
planowo ze Zbąszynka do Leszna.
-
Ol49-7 odjechała o 11:10 do Poznania oraz
-
na manewrach Ol49-111, o godz. 10:30 odjechała z 10 wagonami do Zbąszynka.
W
wigilię i święta nie będą kursowały pociągi towarowe. Będą tylko parowe
kursy do i z Poznania.
19.12.2001
18.12.2001
Godzina
11:50 Oto zdjęcia z dzisiejszego spotkania
Rady Krajowej Związku Zawodowego Maszynistów. Niestety na spotkanie nie
przybył wicepremier Marek Pol, ale za to reprezentował go M. Muszyński,
podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. W spotkaniu uczestniczyli
również dyrektor Zakładu Taboru w Poznaniu S. Janiak, zastępca I. Wasilewski.
Podczas spotkania zapewniono, iż wolsztyńskie parowozy będą jeździć co
najmniej przez następne dwa lata!
Fot.
K. Molski
16.12.2001
Wiadomość
2, godzina 23:45.
Na
stanowisku pierwszym w szopie rozpalono parowóz Pm36-2.
Wiadomość
1, godzina 10:30.
Na
obrotnicy okręcana jest oelka 111, która o 11:10 pojedzie do Poznania.
Ol49-7 przyjechała do Wolsztyna z 8 minutami spóźnienia. W nocy spadło
trochę śniegu!
UWAGA!
We
wtorek 18. grudnia 2001 odbędzie się w Wolsztynie wyjazdowe posiedzenie
Rady Krajowej Związku Zawodowego Maszynistów. W spotkaniu ma wziąć udział
wicepremier Marek Pol. We wtorek o godzinie 13:00 do Poznania pojedzie
pociąg specjalny z Pm36-2. Planowy pociąg 4431 o 11:10 do Poznania poprowadzi
w tym dniu lokomotywa spalinowa.
13.12.2001
Pod
parą w ruchu planowym są Ol49-7, Ol49-69 i Ty3-2, natomiast w szopie
jako grzałka jest rozpalona oelka 111.
Jest
bardzo zimno. Nawet w południe termometr w parowozowni pokazywał -9C.
11.12.2001
Pod
parą są Ol49-7, Ol49-69 i Ty3-2.
Jest
deszczowo i mglisto.
06.12.2001
Godzina
21:40.
Pod
parą jest aż pięć parowozów Ol49-7, Ol49-69, Ol49-111, Ty45-379 oraz
Ty3-2.
W
ruchu planowym będą jutro Ol49-7 i -69 oraz Ty45-379. Jaworzyńska oelka
111 pojedzie może na próbę z jednym z pociągów towarowych. Z pewnością
nie będzie to jednak kurs do Powodowa. 800 ton cementu to dla niej za dużo,
dlatego do Powodowa pojedzie Ty45.
05.12.2001
Pod
parą są Ol49-7, Ol49-69 i Ty45-379. Dziś wieczorem zostanie rozpalona
na próbę oelka 111.
04.12.2001
Jest
już węgiel. Co prawda tylko dwa wagony, ale rozpalono już Ty45-379. Pod
parą będą więc od jutra trzy parowozy Ol49-7, Ol49-69 i wspomiany
Ty45.
02.12.2001
Pod
parą są tylko Ol49-7 i Ol49-69. Z powodu braku węgla manewry wykonuje do
środy lokomotywa spalinowa z Leszna.
|
26.11.2001
Rozpalona
zostanie dziś "siódemka", która zastąpi oelkę 69. Parowóz Ol49-69 zostanie
wygaszony z powodu cieknących zespórek na dwa dni, a po naprawie będzie
ponownie rozpalony. Ol49-7 zostanie nadal pod parą, a wygaszona będzie
oelka 59.
Jest
mroźno. Rano temperatura spadła do -8. Było mglisto, a stojące na zewnątrz
parowozy były całe oszronione.
25.11.2001
Dziś
zostanie rozpalony parowóz Ty45-379, który od jutra będzie na manewrach.
W ruchu osobowym są nadal Ol49-59 i Ol49-69.
Pomalowano
na
nowo parowóz bezpaleniskowy TKb64
i wystawiono go z szopy. Stoi on obecnie na torze przy kanele oczystkowym
za Ty51-223. Również Tkt48-147 z Choszczna jest obecnie odnawiany. Parowóz
stoi w szopie na stanowisku 3 i jest również malowany.
Prace
przy wieży wodnej posuwają się naprzód. Mocowane są ściany okalające zbiornik
z wodą.
21.11.2001
Wygaszono
Ty45-379. Z powodu nadgodzin naszych maszynistów manewry będzie wykonywać
do soboty lokomotywa spalinowa. Pod parą będą więc tylko dwie oelki 59
i 69 w ruchu osobowym.
19.11.2001
Pod
parą są Ol49-59, -69 oraz Ty45-379.
Prawdopodobnie
parowóz Ol49-111 zostanie na stałę w Wolsztynie ponieważ skansen w Jaworzynie
Śl. jest w trakcie likwidacji. Zwolniono tam już wszystkich pracowników.
Poza Ol49-111 w Jaworzynie pod para są jeszcze
Pt47-112
i Tr5-65. Być może któryś z nich także trafi do Wolsztyna. Pawel
'stoker' Korcz, Poznan
17.11.2001
Pod
parą są Ol49-59, -69 oraz Ty45-379.
Na zdjęciu obok Ol49-69 wyjeżdża z Rostarzewa dziś o 10:30. Niestety gęsta mgła znacznie ograniczała widoczność |
14.11.2001
Wiadomość
2, godzina 21:15
Parowóz
Ol 49-59 jest naprawiony i będzie rozpalony jeszcze dziś w nocy. Jeżeli
podczas rozpalania nie pojawią się żadne problemy to jutro pociąg 4431
do Poznania o 11:10 będzie prowadzony przez oelkę.
Na
torze do młyna przed nastawnią WL stoi Ty2-1398.
Wiadomość
1, godzina 11:45
Problemy
z Ol 49-59. Parowóz stoi w szopie i jest naprawiany. Dlatego pod parą są
tylko Ol 49-69 oraz Ty45-379.
Ol49-69
pojechała rano planowo do Poznania, ale wróciła już z lokomotywą spalinowa
SU45, która następnie poprowadziła pociąg 4431 o godzinie 11:10 do Poznania.
Sytaucja taka może potrwać jeszcze przez dwa kolejne dni.
Kurs
Zbąszynek - Leszno z parowozem bez zmian.
13.11.2001
Godzina
20:57
Pod parą są Ol49-59, -69, wygaszana Ty3-2, oraz Ty45-379, która od jutra zastąpi na manewrach "trójkę". Termometr w parowozowni wskazuje -1C. Na zdjęciu: Ol49-59 oraz Ty2-1398 |
11.11.2001
Pod
parą są Ol49-59, -69 oraz Ty3-2.
Peemka
stoi w szopie na stanowisku pierwszym i pozostanie tam pewnie aż do Sylwestra,
kiedy to poprowadzi pociąg specjalny.
Zbiornik
wieży wodnej przy parowozowni jest już przykryty. Mocowane będą teraz ściany
okalające zbiornik.
Zimno. Nad ranem temperatura spadła poniżej zera. Na zdjęciu: Wieża wodna przy parowozowni. Widok od strony fabryki mebli. |
10.11.2001
Z
powodu kłopotów z resorem odstawiono do szopy parowóz Pm36-2, a w jego
miejsce rozpalono Ol 49-69.
08.11.2001
Jest
18:44, z Leszna wraca właśnie lokiem oleka 59. Przyjechała dziś wyjątkowo
przed pociągiem osobowym 33237 z Poznania. Niecałe 3 minuty później nadjeżdża
z Poznania Pm36-2 (tender z przodu).
Godzina
20:10, Ol49-59 stoi już w szopie na stanowisku 1, a Pm36-2 na kanale
oczystkowym. Na stanowisku 7 w szopie pod parą stoi "trójka".
07.11.2001
Dziś
wieczorem zostanie rozpalona oelka 59, która zastąpi od jutra oelkę 59.
Ol49-7 pojedzie jednak jeszcze jutro rano do Poznania, natomiast Ol49-59
dopiero po południu lokiem do Zbąszynka i dalej z pociągiem 33234 do Leszna.
Pod parą są jeszcze Pm36-2 oraz Ty3-2.
04.11.2001
Pod
parą są Ol 49-7, Pm36-2 oraz Ty3-2.
01.11.2001
Jest
godzina 10:00. Siódemka wyjeżdża z szopy na obrotnicę i dalej na kanał.
Jest przygotowywana do wyjazdu do Poznania o 11:10. Z Poznania wraca właśnie
Pm36-2, natomiast "trójka odpoczywa" dziś w szopie.
Wieje
silny wiatr, temperatura ok. 10C.
|
29.10.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol49-7, -69 oraz Ty3-2.
23.10.2001
Jest
godzina 18:47. Z Poznania wraca planowo pociąg 4446 prowadzony przez Ol49-69.
Oelka jedzie po chwili na kanał oczystkowy. Tu szlakowanie, nawęglanie
i uzupełnianie wody. O godzinie 19:02 wraca lokiem z Leszna Ol49-7. Na
kanale oczystkowym stoją już dwa parowozy. Pierwsza do szopy wjeżdża Ol49-69
(stanowisko 4), nastepnie Ol49-7 (stan. 5).
W
szopie pod parą jest też Ty3-2.
Pogoda:
pełne zachmurzenie, termometr przy drzwiach do biura dyspozytora wskazuje
9 C.
21.10.2001
Rozpalono
"trójkę", która będzie od jutra na manewrach.
19.10.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol49-7, -69 oraz Ty45-379.
18.10.2001
O
godzinie 10:10 Pt47-65 odjechała z pięcioma wagonami w swój ostatni kurs
do Zbąszynka. Jutro wyjazd do Gniezna.
17.10.2001
Wiadomość
2, godzina 20:40
Rozpalany
jest właśnie parowóz Ty45-379. Od piątku zastąpi on na manewrach petuchę.
Wiadomość
1, godzina 12:30
Pod
parą są nadal Ol49-7, -69 oraz Pt47-65.
Dobra
wiadomość: parowozy Pt47-65 oraz Ok1-359, którym 19. października mija
termin przeglądu, jadą w piątek rano o 5:40 do Gniezna. Pod parą będzie
petucha, natomiast "oka jedynka" będzie zimna. Już dziś trwają prace przygotowawcze
do tego wyjazdu. Parowóz Ok1-359 stoi właśnie na kanale. Demontowane są
korbowody. Opróżniono tender. Ok1-359 zostanie jednak najpierw w Poznaniu,
natomiast Pt47-65 pojedzie bezpośrednio do Gniezna.
15.10.2001
Oelka
69 jadąca dziś z pociągiem osobowym 4431 dojechała tylko do Grodziska Wlkp.
Na skutek awarii sprężarki musiała wrócić do Wolsztyna, a pociąg przyprowadziła
do Poznania lokomotywa spalinowa. Usterka została już naprawiona, tak więc
jutro znów pod parą będą Ol49-7, -69 oraz Pt47-65. To ostatnie dni aby
zobaczyć parowóz Pt47-65 "w akcji". W piątek 19.10.2001 mija termin
przeglądu naszej "petuchy" i "oka jedynki".
11.10.2001
Godzina
21:00
Pod
parą stoją w szopie Ol49-69 i Ol49-7 oraz przed obrotnica Pt47-65.
Wczoraj
rozpoczęto prace naprawcze na wieży ciśnień znajdującej się przy szopie.
09.10.2001
Dziś
rano o 5:17 pojechałem planowym pociągiem 4443 do Poznania. Było ciemno
i deszczowo. Usiadłem w pierwszym wagonie (piętrusy) zaraz za oelką nr
siedem, która prowadziła pociąg. Po obu stronach wagonu, co drugie okno
było otwarte. Brak korbek uniemożliwiał ich zamknięcie. Kiedy wyjechaliśmy
z Wolsztyna, na zakręcie przed Adamowem dym i para wypełniły wnętrze wagonu.
Nie na długo mogłem cieszyć się zapachem pary. Przed Grodziskiem Wlkp.
w wagonie zjawił się jakiś MacGayver i własnym śrubokrętem pozamykał okna.
Do Poznania pociąg dojechał z kilkuminutowym opóźnieniem. Tu spotkałem
moich znajomych, z którymi to autobusem wyruszyliśmy o 8:45 w drogę powrotną
do Wolsztyna. Wyjechaliśmy z Poznania przed odjazdem pociągu aby ustawić
się gdzieś na trasie i zrobic kilka zdjęć. Czekaliśmy w Szreniawie, jednak
o wyznaczonej porze pociąg się nie pojawił. Pięć minut później słychać
nagle dźwięk diesla! Jęk zawodu. Oelka zdefektowała, suwak, i do Wolsztyna
przyjechała razem z lokomotywą spalinową SU. Kiedy dojechaliśmy do Wolsztyna
witała nas już słoneczna pogoda. Kolejny punkt programu to wyjazd pociągu
4431 do Poznania. Wybraliśmy się na przejazd kolejowy w Adamowie.
Chwila oczekiwania i widać jak w naszym kierunku mknie zielona Ol 49-69.
Następnie czekaliśmy na petuchę. Dziś były Włoszakowice. Również w Adamowie,
ale pod mostem zrobiłem zdjęcie petuchy z ośmioma wagonami. Następnie manewry
i wyjazd ze zdawczym do Zbąszynka.
Siódemka
został szybko naprawiona i poprowadziła dziś jeszcze planowy pociąg Zbąszynek
- Leszno.
Ol49-7 i SU45-195 Szreniawa, 9:20 |
Ol49-69 Adamowo,11:13 |
Ty1-76, Pt47-65, Ol49-7 Wolsztyn, 16:51 |
08.10.2001
Wygaszona
zostanie oelka 59, a w jej miejsce rozpalona będzie siódemka.
07.10.2001
Wiadomość
2, godzina 22:50
Pm36-2
została odstawiona do szopy i będzie wygaszona. Od jutra w ruchu planowym
będą Ol49-59, -69 oraz Pt47-65.
Wiadomość
1, godzina 11:00
Niedziela,
piękna słoneczna pogoda. Godzina 10:42. Z Poznania wraca planowo pociąg
osobowy z Ol 49-69. Pm36-2 zmienia oelkę i o 11:10 pojedzie z tym samym
składem do Poznania. Pod parą jest jeszcze petucha. Ol49-59 prowadzi dziś
pociąg specjalny.
04.10.2001
Godzina
18:47 - z Poznania wraca Ol49-59 z pociągiem 4446. Niespełna pięć minut
później ponownie zamykany jest przejazd kolejowy przy nastawni WL. Lokiem
wraca z Leszna Pm36-2. Oba parowozy wjeżdżają po chwili na kanał oczystkowy.
Pt47-65 "nocuje pod chmukrą", na torze za składem węgla. Rozpalona zostanie
dziś jeszcze oelka 69.
01.10.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol 49 - 59, Pm36-2 oraz na manewrach Pt47-65.
|
26.09.2001
W
parowozie Ty3-2 uległa awarii sprężarka. Trójka stoi teraz w szopie, a
po zdawczy do Zbąszynka pojechała peemka.
Pm36-2
pojedzie dziś jeszcze raz lokiem do Zbąszynka a następnie z planowym pociągiem
do Leszna.
Oelka
59 odjechała planowo do Poznania o 11:10. Siódemka, która miała zastąpić
Pm36-2 stoi w szopie, ponieważ podczas jej rozpalania, przy ciśnieniu powyżej
12 at. rozszczelnieniu uległa jedna zespórka.
24.09.2001
Rozpalono
parowóz Ol49-7. Zastąpi on od jutra peemkę.
23.09.2001
Godzina
10:42, Ol49-59 przyjechała planowo z pociągiem 4440 z Poznania, natomiast
Pm36-2 odjechała o 11:10 do Poznania. W szopie pod parą stoi Ty3-2.
Jest
piękna, słoneczna pogoda.
20.09.2001
W
sobotę rano z pociągiem 4443 do Poznania pojedzie parowóz Pm36-2. Przyprowadzi
on następnie do Wolsztyna pociąg specjalny 77500 (Poznań 9:45
- Wolsztyn 11:07). Z Wolsztyna do Rudna pojedzie Ol49-69. Pociąg powrotny
do Poznania 77501 poprowadzi też Ol49-69. Powrót do Wolsztyna z planowym
pociagiem 4448.
19.09. Tuchorza, godz. 16:33 |
19.09. Widzim St. godz. 16:55 |
19.09.2001
Pod
parą są nadal Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty3-2.
W
sobotę pociąg specjalny z Poznania do Wolsztyna poprowadzi Pm36-2, natomiast
z Wolsztyna do Rudna prawdopodobnie Ol49. Ponieważ spodziewać się można
dużej liczby turystów, a chcąc zapewnić możliwość przejazdu dla wszystkich,
istnieje obawa, iż Ok1-359 nie da sobie rady z tak dużym składem.
Poprawa
pogody: świeci słońce!
18.09.2001
Pod
parą są Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty3-2.
O
godzinie 8:25 "trójka" odjechała z 14 wagonami towarowymi do Nowej Wsi
i Włoszakowic.
Niestety
cały czas pada deszcz!
14.09.2001
Wygaszona
zostanie petucha natomiast od poniedziałku pod parą będą Ol49-59, Ol49-69
oraz Ty3-2.
UWAGA:
W sobotę 22.września jedziemy "pociagiem na grzyby". Z Poznania o godzinie
9:45 odjedzie pociąg specjalny do Wolsztyna 11:07 ( nr pociągu 77500/77501).
Następnie z parowozem Ok1-359 do stacji Krzyż Rudno. Powrót:
Wolsztyn 17:33 - Poznania 19:07. Bilety w kasie PKP lub w pociagu.
Bilet
na trasie Wolsztyn - Rudno kosztuje jedyne 3 zł.
11.09.2001
Rozpalona
zostanie dziś "oka jedynka". Pojedzie ona jutro rano do Leszna na zapadnię.
Kurs ze Zbąszynka do Leszna poprowadzi natomiast lokomotywa spalinowa.
22.
września jedziemy "pociagiem na grzyby"!!! Szczegóły niebawem!
10.09.2001
Pod
parą są dziś Ol49-69, Pt47-65 oraz Ty3-2.
04.09.2001
Pod parą są dzisiaj: Ol49-69 - (Poznań, Zbąszynek - Leszno), Pt47-65 - (Poznań) oraz Ty45-379 - manewry. Oto zdjęcia z ostatniego weekendu >>> |
03.09.2001,
godzina 9:45
Pod
parą są dzisiaj
Ol49-59,
Pt47-65,
Ty45-379
- godz. 9:05 odjechał do Powodowa z 14 wagonami cementu, obecnie jest już
w Wolsztynie
Ol49-69
- przyjedzie o 10:42 z Poznania.
Na
tory przy peronach wystawiono parowozy Ol49-81, Ol49-85 oraz Ok1-359.
najprawdopodobniej będą fotografowane o 10:42 kiedy to przyjedzie Ol49-69
z pociągiem z Poznania.
01.09.2001
O
godzinie 7:45 parowóz Ok1-359 stał już na stacji gotowy do odjazdu z pociągiem
specjalnym do Grodziska.
Na
manewrach jeździł już też Ty45-379. Pojechałem do Adamowa aby zrobić tam
kilka zdjęć oka jedynki. Czekałem dobre pół godziny, kiedy usłyszałem gwizd
parowozu. Dokładnie o 8:30 na torze do Leszna zobaczyłem pędzący parowóz
Ty45-379 z 12 wagonami węgla. Kiedy Ty45-359 zbliżał się do mostu w Adamowie
na drugim torze koło fabryki mebli zobaczyłem pociąg specjalny z Ok1-359
(Ok1-359+2wagony+Ok1-322+2wagony). Niestety z krzyżowania na moście w Adamowie
nic nie wyszło. Oka jedynka jechała zbyt wolno.
Pogoda:
pełne zachmurzenie. Mży.
|
30.08.2001
Wiadomość
2, godzina 23:00
Pod
parą są Ol49-7,- 59, -69, Pm36-2 oraz Ty45-379.
Wiadomość
1, godzina 14:30
Dokładnie
o 14:30 odjechał do Zbąszynka pociąg zdawczy z pięcioma wagonami. Niby
nic, ale pociąg był prowadzony przez Ty45-379 oraz Ol49-59.
29.08.2001
Rozpalono
parowóz Ol49-59. Pojedzie on w czwartek planowo ze Zbąszynka do Leszna.
28.08.2001,
godzina 20:43, wtorek,
Pod
parą stoją w szopie Pm36-2 oraz Ty45-379.
Jutro,
tj. w środę peemka pojedzie w południe lokiem do Zbąszynka, a następnie
z planowym pociagiem osobowym 33234 do Leszna. Powrót z Leszna do Wolsztyna
również lokiem, poc 33237.
27.08.2001
Pod
parą były dziś Ol49-69, Pt47-65 oraz Ty45-379, która jednak nie wyjechała
w trasę.
Do
szopy wstawiono parowóz Ty43-92. Mocowane są w nim korbowody.
31.
sierpnia oraz 1. i 2. września będą jeździły do Poznania następujące pociągi
prowadzone przez parowozy:
31.08.2001
4443/40
- Ol49 - 69,
4445/42
- Ol49 - 7,
4431/44
- Ol49 - 59,
4447/48
- Pm36-2,
oraz
ruch towarowy z Ty45-379
01.09.2001
4443/40
- Pt47-65,
4447/48
- Pm36-2,
oraz
ruch towarowy z Ty45-379
02.09.2001
4441/40
- Ol49 - 69,
4431/46
- Ol49 - 7.
26.08.2001
Pod
parą gotowe do pracy są:
Ty45-379
ruch towarowy,
Ol49-69
pojedzie w poniedziałek rano o 5:17 do Poznania (4443/4440) oraz
Pt47-65
- rezerwa.
W
szopie stoi Ol49-60 z Choszczna. Mocowane są do niej korbowody.
UWAGA:
31. sierpnia oraz 1. i 2. września będą pod parą wszystkie sprawne parowozy!
Będą jeździć z planowymi pociągami!
24.08.2001
Pociągi
towarowe są teraz prowadzone przez Pt47-65. W niedzielę zostanie rozpalona
oelka 69, która pojedzie w poniedziałek do Poznania z planowym pociagiem
osobowym..
22.08.2001
Stare,
złomowane parowozy Ty2-67, Ty2-87 oraz Ty2-642, które stały przy rampie
koło nastawni WL zostały przestawione na skraj stacji pod wiadukt.
21.08.2001
Wiadomość
2, godzina 20:30
Rozpalono
parowóz Pt47-65. Najprawdopodobniej zastąpi on od czwartku "trójkę".
Wiadomość
1, godzina 10:30
Przestawiono
na kanał oczystkowy parowóz Pt47-65, który stał za składem węgla, przy
budynku noclegowni. Obecnie są tam ustawiane przywiezione już wcześniej
eksponaty z Choszczna takie jak tokarki itp.
O
godzinie 9 rano parowóz Ty3-2 stał z około 20 wagonami na stacji w Wolsztynie.
Nareszcie
ochłodziło się. Pełne zachmurzenie. Pada drobny deszcz.
19.08.2001
Pod
parą gotowa do pracy jest nadal trójka.
Upały!
Temperatura około 30C.
13.08.2001
W
Wolsztynie bez zmian. Pod parą jest nadal Ty3-2
01.08.2001
Pod
parą jest nadal Ty3-2.
Parowozy
Ol49-85, TKt48-147 oraz Ok1-332, które przyjechały do nas z Choszcza i
stały ostatnio za składem węgla przy noclegowni, przestawiono na boczny
tor nr 11 przy nastwani WL.
|
27.07.2001
Dziś
zostaną odesłane do Poznnia lokomotywy spalinowe SM41-126, SM03-102 oraz
SM40-10. Razem z nimi pojedzie do Poznania sprzedany stary wagon ppoz.
z budką hamulcową.
24.07.2001
Dokładnie
o 16:42 przyjechały do Wolsztyna Ol49-69 (po naprawie w Gnieźnie) oraz
Ol49-85 i TKt48-147 z Choszczna. Oelka 69 wygląda jak nowa! Ma teraz zioloną
budkę maszynisty i zielony tender!
23.07.2001
Po
naprawie osi wróciła dziś z Leszna petucha.
21.07.2001
Pod
parą jest nadal Ty45-379.
Prawdopoobnie
we wtorek wróci po przeglądzie oelka 69. Razem z nią ma przyjechać do Wolsztyna
parowóz TKt48-147 z Choszczna. Natomiast lokomotywy spalinowe SM41-126,
SM03-102 oraz SM40-10, które w ostatnim czasie przyjechały do Wolsztyna
zostaną odesłane do Poznania.
20.07.2001
Przestawiania
ciąg dalszy. Na tor 11 przstawiono pozostałe nieczynne parowozy tzn. Ty2-406,
Ty43-123, Ty5-10, Ty51-183 oraz lokomotywy spalinowe SM. Tak więć większość
nieczynnych parowozów znajduje się teraz przy nastawni WL i rampie. Na
każdym z nich widnieje teraz mała kartka z napisem: "Obiekt muzealny- wchodzenie
zabronione!"
Niestety Ol49-69 jeszcze
nie wróciła z Gniezna. Może w przyszłym tygodniu.
19.07.2001
Pod
parą jest nadal Ty45-379.
Stare,
złomowane parowozy Ty2-67, Ty2-87 oraz Ty2-642 zostały przestawione na
tor nr 13 przy rampie załadunkowej przy nastawni WL.
15.07.2001
Siódemka
jest już w Wolsztynie.
Na
pierwszej stronie znajdziecie zaktualizowane dane odnośnie przeglądów parowozów
oraz wykaz wszystkich parowozów znajdujących się w Wolsztynie, z uwzględnieniem
parowozów, które przyjechały do nas z Choszczna.
Parowóz
Ol49-69 ma wrócić w tym tygodniu z Gniezna po przeglądzie.
Zdjęcie
tygodnia: Parowóz Ol49-69 z ostatnim pociagiem parowym do Wschowy, 26.05.2000,
godzina 12:23, Adamowo.
14.07.2001
Do
Wolsztyna przyjechały dziś z Choszczna Ok1-332 oraz SM41-126.
13.07.2001
Godzina
8:30
Na
manewrach jest Ol49-7, natomista parowóz Ty45-379 pojechał wcześnie rano
luzem do Zbąszynka po wagony towarowe. Pt47-65 pojedzie po raz kolejny
do Leszna. Znów naprawa osi. Tym razem naprawiana będzie pierwsza oś napędna.
Oś zostanie wymontowana na zapadni w Lesznie i przewieziona do ZNTK Poznań.
Jutro
wyjazd Ol49-7 z pociagiem specjalnym "Blues Express". Wyjazd z Wolsztyna
luzem o 10:45, Poznań 12:01, tu dobór wody i wyjazd o 13:00 do Piły 14:40.
Z Piły Gł. odjazd o 16:50, następnie Krajenka 17:31/18:18, Złotów 18:27/19:02
(krzyżowanie z poc. 57503), Zakrzewo 19:12/19:22, Lipka Krajeńska 19:34
(krzyżowanie z poc. 57743), odjazd 20:49, tendrem na przód, Zakrzewo 21:00.
Parowóz oczekuje w Zakrzewie do godziny 2.45. Przyjazd do Poznania 6:22.
Wyjazd z Poznania 7:40, przyjazd do Wolsztyna 9:31.
11.07.2001
SM40-10
oraz Ty51-183 ze Szczecina przyjechały wczoraj po południu do Wolsztyna.
Niestety, w porównaniu do innych parowozów z Choszczna, Ty51 jest w złym
stanie.
Ol49-7
ma już wymalowane koła na biało czerwono. W sobotę 14. lipca parowóz ten
poprowadzi pociąg specjalny "Blues Express" na trasie Piła Gł. -
Lipka Krajeńska.
W
dziale [HISTORIA] zamieściłem wykazy parowozów z lat 1965 oraz 1989/90.
Jeszcze w tym tygodniu zamieszczę dokładne wykazy wszystkich parowozów
serii Ty2/Ty42, Tr203, Ok1 oraz Ol49, które stacjonowały w Wolsztynie.
10.07.2001
Pod
parą jest Ty45-379. Dokładnie o 8:30 odjechał z trzema wagonami do Włoszakowic.
Z
szopy wyciągnięto "siódemkę". Będzie malowana.
09.07.2001
Następne
eksponaty z Choszczna są już w Wolsztynie. Są to: parowóz bezpaleniskowy
TKb-64, lokomotywa SM03-102 oraz jeden wagon.
Ciekawą
historię ma parowóz Ty2-1398, który trafił do nas również z Choszczna.
Okazało się, że jego właściwy numer to 1298 a nie 1398. Dlaczego tak się
stało trudno powiedeć, ale owej zamiany dokonano po naprawie parowozu w
Gnieźnie i odesłaniu go do skansenu w Choszcznie. Na domiar tego parowóz
ten stacjonował już w Wolsztynie! Był tu od 10.09.1987 (z Jaworzyny Śląskiej)
do 5.09.1990 (przekazany do Gniezna).
06.07.2001
Dziś
o 18:20 wróciła do Wolsztyna "siódemka", Ol49-7. Od 24. kwietnia tego roku
była ona w Gnieźnie, gdzie naprawiono jej ramę.
05.07.2001
Dziś
do Wolsztyna trafiły dwa kolejne parowozy z Choszczna: Ty43-92 oraz Ty2-1398
Pod
parą jest znów Ty45-379.
Piękna
słoneczna pogoda!
02.07.2001
Niestety
z pociągiem specjalnym do Poznania pojechał w niedzielę parowóz Ol49-59.
Oka jedynka doznała awarii podczas rozpalania.
Pewne
kłopoty są też z Ty45-379. Musi zostać wymieniona sprężarka. Manewry wykonuje
więc Ol49-59. Zostanie ona jeszcze pod parą do jutra, ale już dziś rozpalono
także parowóz Ty3-2, który ma przejąć manewry.
|
|
NA STACJI W KONOTOPIE |
NA STACJI W KOLSKU |
|
|
PRZED PRZEJAZDEM KOL. W ŚWIĘTNIE |
WJAZD DO WOLSZTYNA |
29.06.2001
Ty45-379
musiał dziś rano "oddać" manewry "oelce" 59. Powód: panewka. Udało się
ją jednak naprawić, tak, iż w samo południe parowóz Ty45-379 wyruszył w
historyczny kurs do Konotopu. Dziś po raz ostatni odjechał do Konotopu
planowy pociąg towarowy. Zdjęcia z Konotopu i trasy do Wolsztyna w przyszłym
tygodniu!
Wcześnie
rano wyjechały do Gniezna Ol49-23 i TKi3-87. Tak więc w obecnej chwili
w Wolsztynie jest tylko jedna oelka, Ol49-59. W Gnieźnie są natomiast Ol49-7,
-23, -69 oraz Ol49-85 i -99 z Choszczna, które też trafią do Wolsztyna.
Niestety jako pomnik.
28.06.2001
Wiadomość
2, godzina 19:30
Rozpalono
parowóz Pm36-2, który od jutra zastąpi Ol49-23. Pierwszy kurs rano o 5:17
do Poznania.
Ol49-23
i TKi3-87 wyjeżdżają z Wolsztyna do Poznania i dalej do Gniezna jutro o
godzinie 6:27 rano.
Wiadomość
1, godzina 9:00
Mimo,
iż do Kargowej nie ma już planowych połączeń towarowych trafił się wczoraj
dla Ty3-2 (pechowy) kurs z jednym wagonem. Niestety podczas jazdy na odcinku
między Żodyniem a Kopanicą doszło do pożaru wzdłuż torowiska. Po powrocie
do Wolsztyna Ty3-2 został odstawiony do szopy. Na szczęście był już naprawiony
prowóz Ty45-379, który prowadzi dziś manewry i przyprowadzi rozładowany
wagon towarowy z Kargowej.
Jutro
jadą do Gniezna na przegląd TKi-87 oraz Ol49-23!!!
26.06.2001
Prawdopodobnie
dziś wieczorem zostanie rozpalony parowóz Ty3-2, który będzie wykonywał
manewry i prowadził pociągi towarowe. Niestety od 1. lipca do końca wakacji
zawieszone zostaną kursy parowe prowadzone przez parowozy. Pociągi te będą
obsługiwane przez lokomotywy spalinowe. Przez okres wakacji będzie więc
pracował tylko jeden parowóz dziennie i to w ruchu towarowym.
22.06.2001
Niestety
nie udało się wymontować podstawy dyszy z parowozu Ty45 w Ostrowie, która
miała być przeznaczona dla Ty45-379. Pękła podczas wykręcania. Tym samym
nasz Ty45 stoi nadal w szopie a manewry wykonuje SM42.
Trwają
też cały czas prace przy Ty3-2, które powinny być zakończone w poniedziałek.Wyglada
więc na to, iż pociągi towarowe z parowozem będą jeździć dopiero od wtorku.
20.06.2001
Parowóz
Ty45-379 jest nadal naprawiany a manewry do końca tygodnia będzie wykonywać
SM42. Okazało się, iż do naprawy parowozu Ty45 będą potrzebne części zamienny
z innego parowozu tej serii. Trafią one do Wolsztyna z Ostrowa. Niestety
Ty3-2 też nie jest gotowy (panewki), dlatego w tym tygodniu nie ma szans
na to, aby pociągi towarowe jeździły z parowozami.
18.06.2001
Wiadomość
2, godzina 19:22
Parowóz
Ty45-379 dojechał tylko do Stęszewa. Nie dał rady doprowadzić pociąg osobowy
do samego Poznania. Wrócił lokiem do Wolsztyna i będzie wygaszony na conajmniej
jeden dzień. Jutro znów na manewrach diesel!
UWAGA:
Z
powodu dużej liczby nadgodzin jakie wypracowali maszyniści w piątek, sobotę
i niedzielę kursy parowe do Poznania przejmą lokomotywy spalinowe! Tak
więc w piątek pod parą będzie jeden parowóz osobowy i jeden towarowy. W
sobotę tylko manewry, natomisat w niedzielę nie będzie w ruchu palnowym
żadnego parowozu.
Wiadomość
1, godzina 10:42
Podczas
planowego kursu pierwszego dziś pociągu osobowego z Poznania do Wolsztyna
zdefektowała lokomotywa spalinowa SU45-247. Do Rostarzewa wyjachał parowóz
Ty45-379, który o 8:35 przyprowadził cały skład do Wolsztyna. Zaraz potem
wyjechał z Wolsztyna pociąg osobowy do Poznania (odjazd planowy 8:14).
Prowadził go nasz parowóz Ty45-379.
Manewry
przejmie dziś lokomotywa spalinowa z Leszna.
W
szopie była pod parą jeszcze Ol49-59, ale nie była gotowa do jazdy i dlatego
wysłano do Rostarzewa parowóz Ty45. Ol49-59 pojedzie natomiast planowo
do Poznania, a Ol49-23 ze Zbąszynka do Leszna.
15.06.2001
|
|
Pod
parą są Ol49-23, -59, wygaszana Ty3-2 oraz Ty45-379.
Jak
na razie wszystko wskazuje na to, że o 12:58 pociąg zdawczy do Zbąszynka
będzie jeździł tylko z jednym parowozem, a na pociąg osobowy 33234 będzie
podstawiany parowóz wyjeżdżający z Wolsztyna "luzem" - lok. Po pierwszym
tygodniu nowego rozkładu jazdy ani razu nie doszło do planowanego wyjazdu
dwóch parowozów. Szkoda!
13.06.2001
Godzina
21:51
Wygaszono
parowóz Pm36-2. Od jutra w jego miejsce wejdzie oelka 59.
11.06.2001
Godzina
12:58
Pod
parą są Ol49-23, Pm36-2 oraz Ty3-2.
|
|
|
06.06.2001
Pod
parą są Ol49-59, Pm36-2, Ty3-2 (w szopie) oraz Pt47-65 na manewrach.
Nowy
rozkład jazdy już jest! Pociągi osobowe z parowozami z Wolsztyna będą nadal
jeździły na liniach do Poznania, Zbąszynka i Leszna. W ruchu towarowym
natomiast zaszły pewne zmiany, niestety na niekorzyść.
Odpadły
kursy do Kargowej i Konotopu.
|
29.05.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-23,
Pm36-2 oraz Ty3-2.
|
25.05.2001
Pod parą są dziś Ol49-23
i Pm36-2.
Uwaga:
W środę 30 maja Dyrekcja Przewozów Pasażerskich PKP, Zakład w Poznaniu
we współpracy z towarzystwem "Wolsztyn-Experience" organizują przejazd
pociągu specjalnego z parowozem Pm36-2 na trasie Poznań Główny - Września
- Poznań Główny. Wyjazd z Poznania o godzinie 14:30. Pociąg będzie zatrzymywał
się na stacjach pośrednich. W drodze powrotnej na magistrali E-20 pomiędzy
stacjami Podstolice i Swarzędz przewiduje się próbę pobicia maksymalnej
prędkości parowozu. Powrót do Poznania o 17:02. Bilety wraz z rezerwacją
będzie można kupić w kasie biletowej nr 14 na stacji Poznań Główny. Zapraszamy!
23.05.2001
Godzina 21:37
Pod parą są Ol49-23, Ol49-59,
Ty3-2. Rozpalono dziś wieczorem także Ok1-359 i Pm36-2.
Wygaszona zostanie oelka
59 a w jej miejsce wejdzie od jutra Pm36-2. Pojedzie ona jutro o 14:40
do Zbąszynka i Leszna.
Natomiast parowóz Ok1-359
wyjedzie jutro ok. godziny 18 do Warszawy!!! W dniach 26 i 27 maja będzie
filmowany na dworcu głównym w Warszawie. Film "Pianista" Polańskiego!!!
Powrót do Wolsztyna w nocy z 27 na 28 maja.
19.05.2001
Petucha jest już w Wolsztynie.
Wróciła z Leszna, gdzie naprawiano jej tylną oś toczną. Stoi ona teraz
za składem węgla przy noclegowni.
Od poniedziałkuy w ruchu
towarowym będzie Ty3-2.
18.05.2001
Pod parą są nadal Ol49-23,
Ol49-59 oraz Ty45-379. W parowozie Ty45 wytopiła się jednak panewka i stoi
on teraz w szopie. Ruch towarowy prowadzi za niego oelka. Panewka mam być
zrobiona jeszcze dziś w południe, tak aby Ty45-379 mógł pojechać do Zbąszynka.
Przypominam, iż parowóz
Ol49-23 ma ważny przegląd tylko do 29. maja 2001.
14.05.2001
Pod parą są nadal Ol49-23,
Ol49-59 oraz Ty45-379.
O godzinie 10:42 odjechał
pociąg towarowy do Konotopu z parowozem Ty45-379 (tender z przodu) oraz
7 wagonami.
W tym samym czasie przed
obrotnicą czekała już oelka 59, która o 11:09 pojedzie do Poznania.
Zapraszamy do obejrzenia
nowych filmów z parowozowni. Udostępnił nam je Marcin Multan.Serdecznie
dziękujemy!
10.05.2001
Godzina 21:39
Od jutra będą pod parą Ol49-23,
Ol49-59 oraz Ty45-379.
09.05.2001
Pod parą są dzisiaj Ol49-59
(Poznan, Zbąszynek i Leszno), Pm36-2 (Poznan), Ty3-2 (będzie wygaszona)
oraz Ty45-379.
Jest ciepło, piękna słoneczna
pogoda.
07.05.2001
Wiadomość
2, godz. 22:34
Jutro, czyli we wtorek będą
pod parą Ol49-59, Pm36-2 oraz Ty3-2.
Zapraszam do obejrzenia
zdjęć, które wykonałem w zeszłym tygodniu. Przygotowania do parady oraz
po paradzie parowozów.
05.05.2001
Wiadomość
2, godz. 16:15
Po paradzie. Parowozy wjeżdżają
właśnie do szopy.
Jak było? Deszczowo! Pociąg
specjalny do Włoszakowic był prowadzony przez dwa parowozy: Ol49-23 i Ok1-359.
Obawiano się, iż "oka jedynka" nie da rady sama uciągnąć pociąg zwłaszcza
w miejscach, gdzie występują wzniesienia, np w Boszkowie. Pod drodze w
Nowej Wsi pociąg specajlny z Wolsztyna spotkał się z pociągiem z Niemiec
prowadzonym przez parowóz 03 2204.
Parada rozpoczęła się dokładnie
o 14:55. W tej samej chwili zaczął padać deszcz! Parowozy prezentowały
się parami, pojedynczo oraz wszystkie osiem na raz. W piewrszej parze zaprezentowały
się Ok1-359 oraz TKi3-87, nastepnie Ty45-379 z Ty3-2, Pt47-65 z Ol49-23
oraz Pm36-2 z parowezem 03 2204.
Nastąpiła zmiana odnośnie
pociągu specjalnego do Poznania o 17:18. Będzie on prowadzony przez Ol49-23.
Wiadomość
1, godz. 10:05
Ok1 wyjechała właśnie z
szopy i jest przygotowywana do wyjazdu do Włoszakowic.
Zrobiło się zimno! Tylko
12 C. W nocy była burza i padał deszcz. Do tego pełne zachmurzenie!
04.05.2001
Wiadomość
2, godz. 23:05
Pod parą przygotowane do
parady są (w szopie) TKi3-87, Ok1-359, Ty3-2, Ol49-59, Ol49-23, Ty45-379
oraz Pt47-65 na "punkcie" przed obrotnicą oraz Pm36-2 na kanale oczystkowym.
Nastąpiła zmiana odnośnie peemki. Pojedzie ona jutro rano z planowym pociągiem
4443 do Poznania (tender z przodu) i wróci z pospiesznym pociągiem specjalnym
na paradę.
Pogoda: grzmi i lekko kropi.
Wiadomość
1, godz. 10:36
Dziś pod parą są w ruchu
planowym jedna oelka, Pm36-2 oraz Ty3-2.
W sobotę rano pojedzie "luzem"
do Poznania parowóz Pm36-2, który przyprowadzi pociąg specjalny. Następnie
o godzinie 12:25 wyjedzie z Wolsztyna do Włoszakowiec pociąg z wagonami
retro prowadzony przez parowóz Ok1-359. Po drodze pociąg zatrzyma się na
stacji Nowa Wieś Moch 12:41 - 12:43. Tu spotka się z pociągiem spacjalnym
z Niemiec, który przyjedzie do Wolsztyna przez Leszno (11:41). Powrót do
Wolsztyna pociagu specjalnego z parowozem Ok1-359 o godzinie 14:08. Następnie
parada od 14:30 do 16:00. Zaprezentuje się w niej 7 naszych parowozów,
w tym Ty45-379, oraz parowóz 03 2204 z Cottbus. Wyjazd pociagu specjalnego
do Poznania o godzinie 17:18. Peemka wraca wieczorem luzem do Wolsztyna.
Pociąg z Niemiec wyjeżdża o 18:20 i jedzie przez Zbąszynek.
02.05.2001
Wiadomość
2, godz. 21:54
Pm36-2
wróciła z Leszna obrócona, tzn. z tendrem na przodzie. Pojedzie ona jutro
o 11:09 do Poznania (kominem z przodu). Jutro będzie pod parą jeszcze oelka
23.
Wiadomość
1, godz. 9:21
Pod
parą są dzisiaj:
Ol49-23
Poznań, Ol49-59 do Poznania o 11:09,
Pm36-2,
godz. 14:40 Zbąszynek (kominem z przodu), Zbąszynek - Leszno (tender z
przodu), Leszno - Wolsztyn (kominem z przodu) oraz w ruchu towarowym Ty3-2.
|
27.04.2001
Pm36-2
jest już w Wolsztynie!
26.04.2001
Meldunek
2, godzina 20:40
Rozpalono
parowóz Pt47-65. Jutro wraca do Wolsztyna "Piękna Helena" - Pm36-2.
W
niedzielę 6. maja parowóz TKi3-87 pojedzie z pociągiem specjalnym do Grodziska
Wlkp. Następnie dalej do Opalenicy, z powrotem do Grodziska Wlkp, Kościana
i ponownie przez Grodzisk Wlkp do Wolsztyna.
Dokładnych
informacji udziela Michael Kremmer (tel./fax 0049 / 37348 / 22888);
michael@michael-kremmer.de
lub
Roman Witkowski (tel. 0049 / 40 / 7962547);
Meldunek
1,
Pod
parą są Ol49-59 (Zbąszynek i Leszno) oraz Ty45-379.
25.04.2001
Przystąpiono
do prac naprawczych wieży ciśnień zasilającej parowozownie i żurawie wodne
na terenie stacji w Wolsztynie.
24.04.2001
Dokładnie
o 8 rano lokomotywa spalinowa SM42 zawiozła nasze okelki 7 i 69 do Leszna.
Z Leszna elektrowozem pojadą dalej do Gniezna.
|
|
23.04.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol49-59, Pt47-65 oraz Ty45-379.
Jutro
pojadą do Gniezna prowadzonę przez lokomotywę spalinową oelki 69 i 7. W
parowozie Ol49-69 minął termin przeglądu kotła, natomiast siódemka ma uszkodzoną
ramę. Znajdująca się obecnie w Gnieźnie "Piękna Helena" będzie miała odbiór
techniczny w czwartek i powinna przyjechać do Wolsztyna na paradę.
Zmianie
uległ numer telefonu do dyspozytora. Nowy numer to 068 80 18
221.
22.04.2001
Niedziela.
Pod parą są dzisiaj Ol49-59 oraz Pt47-65, która o 11:09 pojechała do Poznania.
|
|
|
|
20.04.2001
Przedłużono
termin przeglądu parowozów Ok1-359 oraz Pt47-65 do 16 października 2001
roku. Oba parowozy będą następnie wysłane na przegląd do Gniezna. Obecnie
stoją w szopie pod parą. Petucha jest już malowana na paradę.
Jak
można przeczytać w programie Dni
Wolsztyna 2001 w tym roku odbędą się dwie parady! Pierwsza z nich
już 29. kwietnia 2001 roku będzie organizowana dla turystów z Niemiec!
19.04.2001
Problemy
z Ol49-7 są poważne. Pękła rama! Jak na razie nie wiadomo kiedy i gdzie
parowóz będzie naprawiony.
Dziś
pod parą są Ol49-23, -59 oraz Ty3-2.
|
|
14.04.2001
Zdefektowała
siódemka. W jej miejsce rozpalony zostanie parowóz Ol49-59.
11.04.2001
Meldunek
2,
Parowozy
Ty2-406, Ty43-123 oraz Ty5-10, które stały na torze przed wiaduktem przestawiono
na tor nr 20 na skraju stacji od strony jeziora. Wszystko dlatego, aby
ułatwić widoczność w kierunku peronu z nastawni WL. Tor nr 20 będzie teraz
zamknięty na klucz. Jest to związane z tym, iż obecnie dyżurny ruchu jest
na peronie tylko 8 godzin, tj. od 7 do 15, a jego obowiązki po godzinie
15 przejmie nastawnia dysponująca WL.
Siódemka
jest już naprawiona. Jutro pod para będą Ol49-7, -23 i Ty3-2.
Meldunek
1,
Problemy
z Ol49-7. Najprawdopodobniej do Zbąszynka i Leszna pojedzie diesel.
09.04.2001
Znów
są 3 parowozy pod parą:
Ol49-23
do Poznania, Zbąszynka i Leszna,
Ol49-7
do Poznania oraz w ruchu towarowym Ty3-2.
07.04.2001
Naprawiono
parowóz Ol49-23! Jest już pod parą i stoi w szopie gotowy do jutrzejszego
kursu do Poznania o 11:09!
Pod
parą będzie też jutro "siódemka". Pojedzie ona jutro planowo też do Poznania
z pociągiem 4441 i następnie z 44234 do Wolsztyna.
Dziś
mija termin przeglądu "oka jedynki". Ma on być jednak przedłużony!
05.04.2001
Pod
parą są Ol49-7 (Zbąszynek i Leszno), Ty45-379 (Włoszakowice, Zbąszynek
i manewry) oraz Ok1-359.
Godzina
8:30: "oka jedynka" stoi na kanale, gdzie sprawdzono jej zawór bezpieczeństwa.
Po próbie odstawiono ją do szopy. Będzie wygaszona.
Nadal
nie jedziemy do Poznania. Pięciu maszynistów, którzy mieli mieć dziś wolne
przyszli do pracy, aby pomóc w naprawie parowozów Ol49-23 i -59. Część
z nich pojechała do Kostrzynia, skąd z parowozu Pt47-121 (pomnik) wymontują
główną belkę rusztową dla naszej petuchy.
04.04.2001
Meldunek
2, godzina 21:20
Ok1-359
wróciła z Międzyrzecza o 19:40. W ostatnim dniu zastąpiła tam Ty3-2, która
z powodu kłopotów ze sworzniem musiała wrócić do Wolsztyna.
Niestety
ani oelka 23 ani 59 nie są jeszcze naprawione, tak więc jutro Poznań nadal
pod znakiem diesla.
Meldunek
1, godzina 11:31
Bez
zmian.
Pod
parą są nadal tylko Ol49-7 Zbąszynek i Leszno oraz
Ty45-379.
Naprawiana jest oelka 23, która powinna od jutra być pod parą i wznowić
parowe kursy do Poznania.
02.04.2001
Pod
parą są tylko Ol49-7 Zbąszynek i Leszno oraz
Ty45-379
- Rakoniewice, Konotop i Zbąszynek.
Przed
parowozownią stoją dwa stare wagony pasażerskie (oznaczenie Ua), które
trafiły do nas ze skansenu w Choszcznie.
Pojadą
one z Ty3-2 do Międzyrzecza.
Piękna
słoneczna pogoda, ciepło!
01.04.2001
Do
4. kwietnia pociągi do Poznania będą prowadzone tylko przez lokomotywy
spalinowe!
Pod
parą będą jutro Ol49-7 i Ty45-357.
|
29.03.2001
Godzina
23:20
Pod
parą w szopie jest już Ok1-359.
28.03.2001
Piękna
słoneczna pogoda! Ale mroźno. W nocy było -7C!
Pod
parą są Ol49-23 Poznań, Zbąszynek 14:40 i Leszno,
Ol49-7
Poznań o 11:09 oraz
Ty45-379
Tuchorza, Konotop i Zbąszynek.
27.03.2001
Ol49-59
musi być odstawiona do szopy! Nawalił prawy suwak. Jutro zamiast niej pojedzie
siódemka.
26.03.2001
Powrót
zimy! W nocy spadło ok 5 cm śniegu!
Pod
parą są Ol49-23, -59 oraz Ty45-379. Trójka jest na myciu i będzie przygotowywana
na weekend do jazdy do Międzyrzecza.
Nowe
zdjęcia nocne z parowozowni z piątku 23. marca.
23.03.2001
Wiadomość
3, godzina 22:0
Cała
szopa zajęta, na stanowiku pierwszym Pt47-65, dalej Ok1-359 pod parą, Ol49-23
pod parą, TKi3-87 pod parą, Ty3-2 pod parą, Ol49-7, Ol49-59 pod parą oraz
Ty45-379.
Wiadomość
2, godzina 19:00
Pojawiły
się problemy z zaworem bezpieczeństwa w parowozie TKi3-87. Już w południe
wygaszono go, aby móc naprawić zawór. O godzinie 16:50 parowóz stał już
w szopie ponownie rozpalony.
Podczas
jazdy do Poznania - 44237 - nawaliła turbina w parowozie Ol49-23. Aby nie
wracać o ciemku oelka wróciła już z pociągiem o 16:59.
Wiadomość
1
W
nocy spadł znów śnieg, ale już topnieje i do południa pewnie całkowicie
zniknie. Termometr w parowozowni pokazywał o 8:30 +1C.
W
ruchu planowym bez zmian Ol49-23, -59 i Ty3-2.
Pod
parą są też Ok1-359 oraz TKi3-87.
Godzina
8:37: Ty3-2 jedzie z jednym wagonem do Rakoniewic. Tender z
przodu. Na kanale stoi Ok1-359.
Godzina
9:05: Na kanał wjeżdża TKi3-87.
Godzina
9:30: Powrót Ty3-2 z Rakoniewic
Godzina
10:07: Wyjazd z 3 wagonami do Konotopu. Tender z przodu.
Przed
parowozownią na torze do młyna stoją 4 Bi wagony, które przyjechały po
przeglądzie z Leszna. Reszta wagonów przyjedzie w przyszłym tygodniu. Co
to za przegląd jeżeli przedłużono termin tylko do 24. maja 2001?!?
22.03.2001
Obsada
parowozów bez zmian: Ol49-23 (Poznań, Zbąszynek i Leszno), Ol49-59 (Poznań)
oraz Ty3-2.
Godzina
19:50
Na
punkcie przed obrotnicą stoi oelka 59. W szopie pod parą stoją na stanowisku
siódmym Ty3-2 oraz na stanowisku czwartym TKi3-87. Bramy do szopy
zamknięte poza stanowiskiem pierwszym gdzie stoi petucha.
20.03.2001
Pod
parą są nadal Ol49-23 (Poznań, Zbąszynek i Leszno), Ol49-59 (Poznań) oraz
Ty3-2.
Przełożono
już oś z parowozu Ol49-69 do siódemki. Oelkę 69 wyciągnięto dziś liną z
szopy na obrotnicę, a stamtąd już przy pomocy parowozu Ol49-59 przestawiono
ją na tor za składem węgla. 69-tka będzie teraz przygotowywana do wyjazdu
na remont do Gniezna.
Dziś
w nocy pruszył lekko śnieg. Rano było biało, wietrznie i bardzo zimno.
16.03.2001
Pod
parą są nadal Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty3-2.
Parowóz
Ol49-69 wyciągnięto z szopy ze stanowiska 3. Zostanie przestawiony na zapadnię,
gdzie zostanie wymontowana jego oś toczna spod kabiny maszynisty. Oś ta
zostanie założona w parowozie Ol49-7.
UWAGA!
24 i 25 marca pod parą będą Ok1-359 oraz TKi3-87. Poprowadzą one pociągi
specjalne do Rakoniewic, Kargowy i Konotopu. Szczegóły via email
Wczoraj
wieczorej wykonałem parę zdjęć nocnych w parowozowni. Kliknij na zdjęciu!
15.03.2001
Pod
parą są Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty3-2.
14.03.2001
Wiadomość
2, godzina 21:20
Rozpalono
parowóz Ol49-59. Zastąpi on od jutra petuchę.
Wiadomość
1
Pod
parą są Ol49-23 , Pt47-65 i Ty3-2.
12.03.2001
Wiadomość
2
Odwołano
kurs petuchy do Zbąszynka o 14:40. Wytopiła się panewka. Do Zbąszynka pojechała
lokomotywa spalinowa, a petucha o 15:35 z wagonami retro do Leszna. Niestety
z tendrem na przodzie.
Wiadomość
1
Godzina
10:45 na stacji manewruje trójka z wagonami retro, które pojadą dziś około
godziny 16 do Leszna na przegląd. 10:54 na stację wjeżdża Pt47-65 z pociągiem
z Poznania, a spod parowozowni na podmianę podjeżdża oelka 23. Trzy parowozy
koło siebie!
Pt47
pojedzie dzis jeszcze do Zbąszynka i Leszna, a Ty3-2 ze zdawczym też do
Zbąszynka.
Pogoda
jak w kwietniu. Raz pada deszcz, zaraz świeci słońce!
09.03.2001
Wiadomość
3 z godziny 21:22
Ty3-2
i Pt47-65 stoją na kanale oczystkowym. W szopie pod parą jest też Ol49-23.
Pojedzie ona jutro do Poznania.
Wiadomość
2 z godziny 12
AWARIA
parowozu Ol49-59 na trasie z Poznania!
Pod
Granowem na trasie z Poznania do Wolsztyna doszło do awarii komina w parowozie
Ol49-59. Urwała się dolna część komina znajdująca się w dymnicy. Cała para
cofała się do paleniska i na stanowisko maszynisty. Awaria uniemożliwiła
dalszą jazdę parowozu prowadzącego pociąg 44234. Z Wolsztyna wyjachała
natychmiast petucha, która przyprowadziła cały skład. Opóźnienie ponad
60 minut. Oelka 59 będzie więc wygaszona. Z pociągiem 44237 pojedzie do
Poznania petucha. Opóźniony wyjazd ok. 12:30. Odwołany został dzisiejszy
kurs parowy do Zbąszynka i Leszna. Pociągi 33033, 33034 i 33037 będą prowadzone
przez lokomotywę spalinową.
Wiadomość
1 z godziny 10:00
Pod
parą są Ol49-59 (Poznań, Zbąszynek i Leszno), Ty3-2 oraz Pt47-65.
Petucha pojedzie dziś o 11:09 do Poznania.
08.03.2001
Godzina
22:45
Pod
parą są Ol49-59 - stoi na kanale oczystkowym, Ty3-2 oraz Pt47-65, która
została rozpalona dziś wiecziorem.
07.03.2001
Pod
parą są Ol49-59 i Ty3-2. Pociąg 44234 z Poznania przyjechał dziś z naszą
oelką 59 i dislem, który o 11:09 poprowadził pociąg do Poznnia. Oelka 59
pojedzie natomiast lokiem do Poznania między godziną 13 a 14 i wróci planowo
z pociągiem 4446. Jutro niestety również nie będzie Zbąszynka i Leszna.
Parowóz
Ty3-2 odjechał o 8:30 z 5 wagonami do Konotopu. Dziś kurs jeszcze do Powodowa
i Zbąszynka.
Piękna
słoneczna pogoda. O 8 rano było -5C.
06.03.2001
TKi3-87
ma przedłużony termin tylko do 1 czerwca 2001. Podczas próby przeprowadzonej
na miejscu w Wolsztynie pojawiły się problemy z zaworem bezpieczeństwa.
Dziś
niestety same złe wieści. Podczas kursu do Włoszakowic "zdefektował" parowóz
Ty45-379. Został odstawiony do szopy, a zdawczy ze Zbąszynka przyprowadziła
lokomotywa spalinowa. W miejsce Ty45-379 zostanie rozpalony parowóz Ty3-2.
Awarii uległa też oelka 23. Jutro pod para będą więc tylko Ol49-59 i Ty3-2.
04.03.2001
Od
jutra pod parą będą Ty45-379, Ol49-59 oraz Ol49-23, która zastąpi siódemkę.
O
godzinie 19 rozpalono dziś parowóz TKi3-87. Jutro próbą!
|
27.02.2001
Pod
parą są Ol49-7, Ol49-59 oraz Ty45-379.
Dzisiaj
rozpalony zostanie parowóz Ok1-359. W czwartek będzie na manewrach i poprowadzi
pociągi towarowe!!! (Sponsor MK z Luxemburgu).
W
poniedziałek zostanie rozpalony również parowóz TKi3-87. Do Wolsztyna przyjedzie
inspektor i przeprowadzi przegląd kotła!
25.02.2001
Dziś
pod parą są Ol49-7 i Ol49-59. Petucha został wczoraj wygaszona i stoi w
szopie na stanowisku pierwszym.
Ruszta
w Ty45-379 są już naprawione i parowóz będzie ponownie rozpalony.
Jest
zimno -5C. Przed petuchą i koło żurawia wodnego stoją koksowniki z węglem.
Od
czwartku jeździmy znów do Poznania!
23.02.2001
Godzina
20:30
Petucha
stoi w szopie na stanowisku pierwszym i jest gotowa do podmiany siódemki
o 21:40. Jutro o 14:40 do akcji wejdzie ponownie Ol49-59, w której zaspawano
cieknące zespórki. Wygaszona zostanie natomist Pt47-65.
W
sobotę, po południu, zostanie też wygaszony na kótko parowóz Ty45-379.
W poniedziałek będzie już pod parą. Wyhaczyły się ruszta!
W
nocy temperatura ma spaść do - 10 C.
22.02.2001
Pogoda
jak w kwietniu. Raz pada śnieg, raz grad, a zaraz potem świeci słońce.
Spawacze
z Gniezna nie przyjechali. Mają być jutro, czyli w piątek.
Pod
parą są dzisiaj Pt47-65, Ol49-7 oraz Ty45-379.
21.02.2001
Dziś
pod parą są Ol49-7, Pt47-65 oraz Ty45-379. Siódemka wyjechała wczoraj wieczorem
do Zbąszynka i jest cały czas pod parą. Nie było dziś podmiany parowozu
o 14:40. Dopiero wieczorem o 21:44 do Zbąszynka pojedzie Pt47-65. Kolejna
podmiana na Ol49-7 jutro o 14:40. Ol49-59 stoi natomiast w szopie
i czeka na jutrzejszą naprawę zespórek.
W
ruchu towarowym nadal jeździ Ty45-379. Zdawczy ze Zbąszynka przyjechał
dzis dopiero o godzinie 17:00.
20.02.2001
Godzina
22:25
Rozpalono
parowóz Pt47-65, który zastąpi oelkę 59.
19.02.2001
Meldunek
2, godzina 21:10
Mimo
wcześniejszych obaw parowóz Ty45 nie będzie wygaszony! Jest nadal pod parą!
Meldunek
1
Ty45
będzie musiał być wygaszony! Cieknie korek topliwy. Parowóz miał być odstwaiony
już dziś rano, ale z uwagi na duże brutto ze Zbąszynka, nie chciano wysyąłć
tam żadnej oelki. Tak więc Ty45-379 nie napracował się! Rozpalono go bowiem
wczoraj wieczorem! Od jutra znów będzie więc jeździć "trójka". Nie lepiej
jest z oelką 59. Mimo, iż przeszła próbę wodną i ma przedłużony termin
rewizji kotła, ciekną w niej zespórki. Najprawdopodobniej w czwartek przyjedzie
do Woslztyna ekipa z Gniezna, aby usunąć usterkę.
18.02.2001
Dziś
wygaszono "trójkę" a rozpalono Ty45-379. Tak więc od poniedziałku pod parą
będą Ty45-379, Ol49- 7 i Ol49-59.
15.02.2001
Meldunek
2, godzina 19:30
"Petucha"
została wygaszona. Już dziś do ruchu planowego weszła oelka 59. Przedłużono
jej termin kotła o 6 lat!!!
Meldunek
1
Pod
parą są dzisiaj Ol49-7, Ol49-59, Pt47-65 oraz Ty3-2.
O
godzinie 7:50 ''trójka" odjechała z 4 wagonami do Kargowej. Pojedzie dziś
jeszcze do Błotnicy i Zbąszynka.
UWAGA
Od 1. marca powraca normalny rozkład jazdy! Parowozy będą znów jeździły
do Poznania!!!
14.02.2001
Ol49-59
jest już w Wolsztynie.
13.02.2001
W
parowozie Ol49-7 urwała się dmuchawka. Parowóz został wygaszony, a w jego
miejsce rozpalono ponownie Ol49-23. Siódemka ma być dziś naprawiona a 23-ka
ponownie wygaszona. Pod parą są jeszcze Pt47-65 i Ty3-2.
O
godzinie 10:30 "trójka" pojechała z 7 wagonami do Włoszakowic.
Jutro
wraca z Gniezna parowóz Ol49-59. Podczas odbioru parowozu drużynie będzie
towarzyszyć ekipa telewizyjna z DISCOVERY Chanel! Nagrania do filmu są
prowadzone od wczoraj!
11.02.2001
Pod
parą są Ol49-7 i Pt47-65. Zapraszam do obejrzenia zdjęć z zeszłego tygodnia.
Ty3-2 w pociągiem towarowym w Mochach i Ol49-23 w Wolsztynie. 14 nowych
zdjęć! Luty 2001
09.02.2001
Parowóz
Ol49-23 zostanie dziś wygaszony, a w jego miejsce zostanie rozpalona "petucha."
08.02.2001
Pod
parą są Ol49-7, -23 i Ty3-2. Oznacza to, że pociagi do Leszna i Zbąszynka
pojadą zgodnie z rozkładem jazdy.
07.02.2001
Pod
parą są Ol49-23 i Ty3-2. Oelka wróciła lokiem z Leszna o 8:30 i jest na
manewrach! Około godziny 18 pojedzie ona znów lokiem do Leszna i wróci
wieczorem planowo do Wolsztyna, a następnie pojedzie dalej do Zbąszynka.
Ol49-7
ma być dziś naprawiona i powinna być od jutra w ruchu planowym.
06.02.2001
Ol49-23
wróciła lokiem z Leszna o 8:25. Ol49-7 jest "za ciepła" aby móc przystąpić
do jej naprawy. Możliwe, iż pociąg do Zbąszynka o 14:40 pojedzie z lokomotywą
spalinową.
19
wagnów i ponad 1300 ton to za dużo dla Ty3-2 na jeden raz. Wagony podzienolo
na dwie części. Pierwsza część wyjechała z Ty3-2 o 9:20.
05.02.2001
Meldunek
3, godzina 23:25
Ol49-7
wracając z pociągiem 33037 z Leszna zdefektowała koło Krzycka. Rura parowlotowa.
Na pomoc wyjechała natychmiast oelka 23, która przyprowadziła cały skład
do Woslztyna. Opóźnienie około 90 minut. Oelka 23 pojechała dalej do Zbąszynka.
Siódemka będzie naprawiana rano, aby móc podmienić dwudzistketrójkę o 14:40
w Wolsztynie. Parowóz Ol49-23 też nadaje wymaga naprawy. Rano pojedzie
ze Zbąszynka do Leszna (33030) i wróci lokiem na naprawę resora do Wolsztyna.
Następnie również lokiem pojedzie do Leszna. Powrót do Wolsztyna z 33033
o 14:29.
Meldunek
2, godzina 19:20
Zdawczy
ze Zbąszynka (Ty3-2) przyprowadził skład 19 wagonów z cementem, brutto
1300 ton! Wagony te będą jutro dostarczone do Nowej Wsi.
Po
śniegu nie ma prawie śladu!
Meldunek
1, godzina 10:00
Pod
parą są Ol49-7, -23 oraz Ty3-2.
Ty45-379
stoi wygaszony w szopie. O godzinie 8:30 był myty i czyszczony.
Oelka
81, która stała przy "tekatce" obok nastawni została przestawiona na tor
za składem węgla. Stoi tam teraz razem z Ty48-148.
Mamy
śnieg, jest biało, ale pada marznąca mżawka. Temperetura ok. -1C, pełne
zachmurzenie.
02.02.2001
Ol49-59
nie wytrzymała próby wodnej pod ciśnieniem 21 atm. Kolejna próba w przyszłym
tygogniu.
Pod
parą są Ol49-23, Pt47-65 oraz Ty45-379.
W
sobotę zostaną wygaszone parowozy Pt47-65 i Ty45-379. W ich miejsce wejdą
odpowiednio Ol49-7 oraz Ty3-2.
Mamy
trochę śniegu! Świeci słońce, temperatura około 0C.
|
ZMIANY
W ROZKŁADZIE JAZDY!!!
Od.
1 lutego do odwołania!
W
związku z dużą liczbą nadgodzin drużyn z Leszna, maszyniści z Wolsztyna
przejmą od 1. lutego na conajmniej miesiąc cały ruch osobowy na trasie
Leszno - Wolsztyn - Zbąszynek. Wstrzymany zostanie natomiast ruch parowozów
na trasie do Poznania!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W związku z dużą liczbą nadgodzin drużyn z Leszna, maszyniści z Wolsztyna przejmą od 1. lutego na conajmniej miesiąc cały ruch osobowy na trasie Leszno - Wolsztyn - Zbąszynek. Wstrzymany zostanie natomiast ruch parowozów na trasie do Poznania!
27.01.2001
Godzina
21:45
Pt47-65
ma już nowy komin i jest pod parą. Pojedzie jutro do Poznania o 11:09.
Wygaszona
zostanie natomiast oelka 7.
26.01.20001
Zmiana
pogody! Pada deszcz.
O
godzinie 8:30 Ty45-379 odjechał z 3 wagonami do Konotopu. W ruchu pasażerskim
nadal jeżdżą Ol49-7 i -23.
25.01.2001
Pod
parą są dzisiaj nadal Ol49-7, -23 i Ty45-379.
Dopiero
na piątek jest planowany odbiór techniczny parowozu Ol49-59. Powrót do
Wolsztyna z Gniezna w przyszłym tygodniu.
UWAGA:
Nowe parowozy dla Wolsztyna! W Gnieźnie są już parowozy TKt48-147 oraz
Ol49-85, które trafią do Wolsztyna.
Do
Gniezna pojadą jeszcze w tym roku Ok1-359 (ważny przegląd do 07.04.2001),
Pt47-65 oraz Ol49-69. Peteucha ma obecnie problemy z kominem, który musi
zostać wymieniony na nowy. Nowy komin, najprawdopodobniej "przyjedzie"
z Jaworzyny.
Jest
piękna słoneczna pogoda. Temperatura ok. +5C.
22.01.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol49-7, -23 i Ty45-379.
Zimno,
-3C i wieje zimny wiatr.
17.01.2001
Zimno,
o godzinie 8:15 termometr w parowozowni wskazywał -4C.
Pod
parą są dzisiaj nadal Ol49-7, Pt47-65 oraz Ty3-2.
Przyczyną
niedopuszczenia parowozu Ol49-69 do dalszej eksploatacji są zbyt słabe
ścianki skrzyni ogniowej. Ich grubość wynosi w niektórych miejscach zaledwie
3 mm. Najprawdopodobniej parowóz ten zostanie wysłany do Gniezna, gdzie
zostanie dokonana wymniana skrzyni ogniowej na skrzynię z parowozu Ol49-99.
16.01.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol49-7 (Poznań, Zbąszynek i Leszno) Pt47-65 oraz
Ty3-2.
Niestety
parowóz Ol49-69, którego termin przeglądu kotła upływa w marcu nie bedzie
już eksploatowany. Będzie on jednak wysłany do Gniezna na naprawę, najprawdopodobniej
w marcu.
15.01.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol49-23, Ol49-7 oraz Ty45-379. Pod koniec tego tygodnia
lub w przyszłym palnowany jest powrót z Gniezna parowozu Ol49-59.
Jest
zimno, ok -1C.
09.01.2001
Wiadomość
od Krzysztofa Ch.:
Lokomotywy
Ol49-59 i Pm36-2 są w trakcie naprawy. Naprawa oelki ma się ku końcowi.
Pozostało jeszcze kilka prac przy montażu osprzetu i pomalowanie parowozu.
Jeżeji chodzi o peemkę to rozpoczęto domontaż płomienic w kotle. Zakończenie
naprawy Pm przewidywany jest na przełom marca i kwietnia.
08.01.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol49-23 (Poznań), Ol49-7 (Poznań, Zbąszynek i Leszno) oraz
Ty45-379.
07.01.2001
Niestety
po śniegu pozostły już tylko wspomnienia. Oto kilka zdjęć z 29.
grudnia 2000 roku ze śniegiem i Ok1-359.
03.01.2001
Pod
parą są dzisiaj Ol49-23, Ol49-69 oraz Ty45-379.
Dariusz
Furmanowicz przysłał mi kolejne pliki *.wmf z rysunkami technicznymi parowozów.
Linki do nich znajdziecie w tabelach na stronach z opisem poszczególnych
parowozów.
01.01.2001
Witamy
w Nowym Roku, Nowym Wieku i Tysiącleciu!
Pierwszym
planowym pociągiem w nowym tysiącleciu wyjeżdżającym z Wolsztyna był 4441
o 4:26, prowadzony przez parowóz Ol49-23.
Oelka
23 przywitała nowy rok i swój pierwszy kurs hukiem 3 spłonek, które ekspolodowały
pod jej kołami na wysokości parowozowni i nastawni WL.
Petucha
wróciła do Wolsztyna około godziny 6 rano. Była wczoraj w Poznaniu z grupą
Anglików. Stoi w szopie na stanowisku pierwszym.
Krótko
po ósmej wyjechała lokiem do Poznania oelka 111. Z Poznania dalej, z pociągiem
specjalnym, do swej macierzystej parowozowni w Jaworzynie Śląskiej.
Parowóz Ol49-111 stacjonował w Wolsztynie od 1 maja 2000 do 1. stycznia
2001. Zdjęcia zielonej oelki w galerii
zdjęć.
Pod
parą jest dziś jeszcze Ol49-69, a od jutra również Ty45-379.