PAŹDZIERNIK 2002
30.10.2002
W piątek 1 listopada pociągi prowadzone parowozem pojadą zgodnie z rozkładem jazdy. Pojedzie również pociąg 33234 ze Zbąszynka do Leszna. Od przyszłego tygodnia zostaną wznowione manewry prowadzone parowozem!
.
.
29.10.2002
W ruchu osobowym pod parą są nadal Ol49-69 i Ol49-111 natomiast na manewrach jest SM42-036.
.
.
27.10.2002
Godzina 20:45
W nocnej scenerii i przy bardzo silny wietrze jaki hula  nad Wolsztynem parowóz Ol49-111 wraz z czterema  wagonami retro bierze właśnie udział w nagraniach do teledysku  jednej z polskich grup muzycznych. 
.
.
26.10.2002
Niestety stało się! Parowóz Ty3-2 został dziś odstawiony na boczny tor koło nastawni WL gdzie stoją już inne nieczynne parowozy.
.
.
25.10.2002
Lokomotywa spalinowa SM42-028, która była w tym tygodniu na manewrach odjechała razem z planowym pociągiem osobowym 33234 i parowozem Ol49-69 do Leszna na uzupełnienie paliwa. SM42-028 wróci do Wolsztyna dopiero we wtorek, tak więc w sobotę i w poniedziałek na manewrach będzie oelka. 
Trwają prace naprawcze przy parowozie Ol49-23. 
[ZDJĘCIA]
.
.
23.10.2002
Pod parą w ruchu osobowym są Ol49-69 i Ol49-111. 
Na manewrach jest Sm42-028. Najprawdopodobniej do końca miesiąca pociągi towarowe będą prowadzone przez lokomotywę spalinową. 
Z szopy wystawiono parowóz Ty3-2. Spuszczono z niego wodę i odstawiono za zasieki węglowe. Niestety chyba nie będzie nam już dane zobaczyć "trójkę" pod parą. Przedłużony termin rewizji kotła mija 31 października tego roku. 
.
.
21.10.2002
Pod parą są Ol49-69 i Ol49-111.
Jutro i najprawdopodobniej pojutrze na manewrach będzie lokomotywa spalinowa. 
.
.
17.10.2002
Z powodu problemów z  tłokami wygaszono dziś parowóz Pm36-2. 
Niestety problemy ma także Ol49-23. Wracając z Poznania z pociągiem 4446 parowóz "zdefektował" w miejscowości Trzebaw. Opóźniony powrót do Wolsztyna z lokomotywą spalinową ok. godziny 20:45.
Rozpalany jest obecnie parowóz Ol49-111. Pod parą jest jeszcze Ol49-69. 
Jutro z Jaworzyny Śląskiej wraca Pt47-112. Planowany przyjazd do Wolsztyna 11:15. Wrocław Główny 8:44/8:54
.
.
16.10.2002
Godzina 11:00
Przy peronie drugim stoi Pm36-2 z pociągiem osobowym do Poznania.  Na torze obok 11 wagonów towarowych do Zbąszynka. W głębi stacji manewruje Ol49-23, która była już dziś w Rakoniewicach z 5 wagonami, węgiel i tłuczeń, i pojedzie tam jeszcze raz z 4 wagonami. Z powodu dużego brutta wagony do Rakoniewic podzielono na dwie części. 
.
.
14.10.2002
Godzina 20:45
Wygaszono parowóz Ol49-69, a w jego miejsce rozpalono Pm36-2. O godzinie 15 wróciła ze Zbąszynka oelka 23  z 18 wagonami towarowymi!Do pomocy miała jednak diesla.
Godzina 11:10
Pod parą są dzisiaj Ol49-23, Ol49-69 i Ol49-111.
.
.
12.10.2002
Około godziny 8:20 rano parowóz Ty45-379 wyruszył ze specjalnym pociągiem towarowym do Włoszakowic. Obecnie stoi w szopie pod parą a na dymnicy ... wisi wieniec pogrzebowy a pod nim napis "Nie pozwólcie mi umrzeć!" Sam jestem ciekaw jakie będą losy tego parowozu i pociągów towarowych prowadzonych przez parowozy. W jednej z regionalnych gazet ukazujących się w Wolsztynie został opublikowany artykuł, w którym to "wysocy" urzędnicy PKP, w tym również z Wolsztyna, zapewniają i ruch towarowy prowadzony trakcją parową będzie utrzymany. Jak należy więc powiązać owe wypowiedzi z organizowaną w ostatnich dniach imprezą reklamowaną jako pożegnanie parowych pociągów towarowych? Czas pokaże. Miejmy jednak nadzieję, iż pociągi zdawcze i manewry prowadzone parowozem pozostaną. 
[ZDJĘCIA]
.
.
11.10.2002
Parowóz Ty3-2 wyjechał dziś krótko po godzinie ósmej rano w swój ostatni kurs ze specjalnym pociągiem towarowym do Konotopu. W środę przedłużono termin rewizji kotła parowozy Ty3-2, tak aby mógł on właśnie dziś poprowadzić owy pociąg specjalny. Z Wolsztyna parowóz wyjechał tendrem z przodu i nie zatrzymując się dojechał do Konotopu. Stąd wyruszył w drogę powrotną zatrzymując się kilka razy na tzw. "fotostopy". Problemy ze sprężarką spowodowały jednak opóźniony powrót do Wolsztyna i uniemożliwiły dalszą jazdę do Grodziska Wlkp. W zamian za parowóz Ty3-2 pojechał Ty45-379. W Adamowie zorganizowano "krzyżowanie" z Ty51-223, który stał pod mostem, na torze do Konotopu. Po kilku "najazdach" pociąg ruszył w dalszą drogę do Grodziska. Zapraszam do obejrzenia zdjęć. [ZDJĘCIA]
.
.
10.10.2002
Dawno nie było tyle parowozów pod parą co dziś rano. Do tego błękitne niebo i lekki przymrozek. Wspaniała pogoda do zdjęć. 
W ruchu planowym były Ol49-23, Ol49-69 oraz Ty45-379. Dodatkowo Tr5-65 oraz Ty3-2. Za zasiekami węglowymi stała jeszcze pod parą Pm36-2. Natomiast Pt47-112 odjechała do Jaworzyny.  Parowozy Tr5 i Ty45 prowadziły dziś pociąg towarowy ze Zbąszynka. Jutro do Konotopu i do Grodziska pojedzie Ty3-2. Niestety będzie to chyba ostatnia jazda tego parowozu. .

[Ty45-379,Ty3-2, Ty51-223, 7:50]

[Tr5-65 i Ty45-379, godz 15:10]

[Tr5,Ty45 i Ty3-2,  godz 19:30]
.
.
09.10.2002
W ruchu planowym były dziś Ol49-23, Ol49-69 oraz Ty45-379. 
Dodatkowo pod parą są:
Pm36-2, o godzinie 17:20 przyjechała z pociągiem specjalnym z 66 osobową grupą Anglików, 
Pt47-112 -  w czwartek pojedzie do Jaworzyny Śląskiej,
Ty3-2 - czeka na inspektora, celem przedłużenia terminu.
Rozpalony dziś zostanie jeszcze parowóz Tr5-65. 
Na tor "młyński" naprzeciw nastawni WL przestawiono parowozy Ty51-223 oraz Tkb-64
.

[Ty3-2, godz. 12:50]

[Tkb-64 i Ty51-223, 12:55]

[Pm36-2, 17:18]
.
W czwartek pojedzie do i ze Zbąszynka specjalny pociąg towarowy, trakcja podwójna, Tr5-65 i Ty45-379. 
Na piątek planowane są specjalne pociągi towarowe do Grodziska Wlkp. i Konotopu z Ty3-2.
.
.
08.10.2002
W ruchu planowym są Ol49-23, Ol49-69 oraz Ty45-379. 
Stowarzyszenie Wolsztyn Experience organizuje w czwartek i piątek jazdy specjalnych pociągów towarowych, m.in. do Zbąszynka, Konotopu i Grodziska Wlkp.  Pod parą będą Ty3-2, Ty45-379 oraz Tr5-65. 
.
.
07.10.2002
Pod parą są dziś trzy parowozy Ol49-23, Ol49-59 oraz Ty45-379, który o godzinie 10:10 odjechał z 15 wagonami towarowymi do Zbąszynka.
[ZDJĘCIA]
.
.
06.10.2002
Po dłuższym postoju rozpalono parowóz Ty45-379. Jeżeli nie pojawią się żadne problemy będzie on jutro na manewrach. W ruchu osobowym bez zmian, tzn. Ol49-23 i Ol49-69. 
.
.
04.10.2002
Godzina 13:30 
Ol49-23 i SM42-689 jako "popych" przyprowadziły ze Zbąszynka pociąg towarowy z 15 wagonami, każdy 14,86m długi,  z tłuczniem na podkład drogowy. Brutto 1200 ton. 
Świeci słońce. 
Godzina 11:10 
Do Poznania odjeżdża właśnie Ol49-69 natomiast na torze drugim stoi Ol49-23 z 19 wagonami towarowymi do Zbąszynka.
Pełne zachmurzenie. Zaczyna padać deszcz. 
.
.
02.10.2002
Pod parą są nadal Ol49-23 i Ol49-69. 
Nieczynny parowóz Ty5-10 został odmalowany i stoi teraz przy rampie rozładunkowej koło nastawni WL. 
.
.