31.05.2002
UWAGA:
Z pociągiem specjalnym "PIRAT" pojadą jutro dwa parowozy, tj. Pm36-2
oraz Pt47-112. W składzie będzie 11 wagonów. Z Wolsztyna parowozy te wyjadą
rano o 4:24 z pociągiem 4441 oraz lokomotywą spalinową. Do Kołobrzegu wyjechało
już czterech naszych maszynistów, którzy przenocują tam i przyprowadzą
jutro z powrotem pociąg specjalny do Poznania. Około godziny 12 przyjechał
do parowozowni samochód ciężarowy, który zabierze do Kołobrzegu węgiel
dla naszych parowozów. Opłaca się ponoć przetransportować już kupiony węgiel
niż kupić droższy w Kołobrzegu.
[Węgiel z Wolsztyna pojedzie
do Kołobrzegu]
|
[Ol49-59 i SM42 14 wagonów,
godz. 12]
|
Ponieważ
ośmiu maszynistów jest zaangażowanych w prowadzenie pociagu specjalnego
w sobotę pod parą będzie tylko jeden parowóz w ruchu towarowym.
Krótko
przed godziną 12 przyjechał do Wolsztyna zdawczy pociąg towarowy z 14 wagonami,
ponad 1000 ton brutto, w tym 13 beczek z cementem prowadzony przez
parowóz Ol49-59 i lokomotywę spalinową Sm42.
30.05.2002
Tr5-65
wróciła "luzem" do Wolsztyna i stoi już w szopie. W jej miejsce pociąg
specjalny prowadzi teraz Pt47-112. Pod parą będą jutro Pm36-2, Ol49-69
i Ol49-59. Jedna z oelek będzie więc jutro na manewrach.
W
sobotę rano Pm36-2 pojedzie do Poznania z pierwszym pociągiem osobowym
4441 o godzinie 4:24 razem z lokomotywą spalinową, która poprowadzi pociąg,
aby w ten sposób zaoszczędzić węgiel i wodę na dalszą jazdę do Kołobrzegu.
29.05.2002
Godzina
19:15
Tr5-65
stoi w Czerwieńsku. Wytopiła się panewka osiowa. Parowóz wróci pewnie lokiem
do Wolsztyna, a w jego miejsce pojedzie jedna z oelek.
Rozpalono
parowóz Pm36-2, który jutro rano pojedzie na próbę do Poznania przed sobotnim
kursem do Kołobrzegu.
Godzina
14:15
Pod
parą w ruchu planowym są Ol49-59, Ol49-69 oraz Pt47-112 na manewrach.
Z pociągiem specjalnym do Rzepina odjechal dziś parowóz Tr5-65 z trzema
wagonami retro.
[Tr5-65 nabiera wodę,godz.
10:30 ]
|
[Tr5-65 na peronie, godz.
11:45 ]
|
[Wyjazd z Wolsztyna, godz.11:58
]
|
Dziś
po godzinie 10 przyjechał do Wolsztyna tender od parowozu Pm36-2. Tender
i parowóz są już połączone. Obecnie Pm36-2 stoi za składem węgla. W sobotę
Pm36-2 poprowadzi pociąg specjalny do Kołobrzegu.
28.05.2002
Pod
parą w szopie stoją Ol49-59, Ol49-69, Tr5-65 oraz na torze wyjazdowym
przed obrotnicą Pt47-112. Z Leszna przyjechały trzy wagony retro po malowaniu.
Jutro pojadą razem z Tr5-65 do Rzepina.
27.05.2002
W
ruchu osobowym są dziś Ol49-69 oraz Pt47-112, która była dziś dwa razy
w Poznaniu.
Parowóz
Ty45-359 zawiózł dziś 10 poczwórnych beczek cementu do Powodowa, ale na
dwa razy. Szyny na mało uczęszczanej trasie do Powodowa są mocno zarośnięte.
Wysoka, mokra trawa na torach znacznie utrudnia jazdę. Następnie Ty45-379
pojechała "luzem" do Zbąszynka skąd przyprowadziła 12 wagonów towarowych,
w tym kolejne "gruszki" z cementem. Brutto ok. 700 ton. Niestety w palenisku
parowozu wyhaczyły się ruszta, dlatego parowóz wygaszono i odstawiono do
szopy. Parowóz Ty45-379 był pod parą tylko jeden dzien.
Dziś
zostaną rozpalone dwa parowozy: Tr5-65 i Ol49-59. Parowóz Tr5-65
pojedzie w środę z pociągiem specjalnym do Rzepina. Parowóz poprowadzi
drużyna z Jaworzyny Śląskiej. Oelka 59 zastąpi jutro Pt47-112 w ruchu
osobowym. Petucha będzie na manewrach.
26.05.2002
Od
jutra, tj. od poniedziałku pod parą będą Ty45-379, Pt47-112 i Ol49-69.
23.05.2002
W
parowozowni odbywają się egzaminy kontrolne pracowników, dlatego pod parą
są tylko dwa parowozy Ol49-69 i Pt47-112, które jeżdżą planowo do Poznania.
Pociąg osobowy 33234 ze Zbąszynka do Leszna oraz manewry prowadzi lokomotywa
spalinowa. Parowóz Ty45-379 jest wygaszony w szopie. Zostanie rozpalony
dopiero w niedzielę wieczorem. Na manewrach w sobotę będzie Ol49-69 lub
Pt47-112.
Lokomotywa
spalinowa SM42, która była dziś w Wolsztynie na manewrach, zabrała do Leszna
tender od parowozu Pm36-2. W Lesznie ma być naprawiona jedna z osi tendra.
O
godzinie 19:22 z kanału oczystkowego na obrotnicę zjechała Ol49-69 a następnie
na tor wyjazdowy przed obrotnicą. Pt47-112 stoi na kanale.
POCIĄG
SPECJALNY PIRAT
1. czerwca
2002 pojedzie pociąg specjalny z Poznania do Kołobrzegu prowadzony przez
parowóz Pm36-2. W składzie wagony 1 i 2 klasy oraz wagon restauracyjny.
Wodowanie parowozu w Pile oraz w Kołobrzegu, gdzie parowóz przejedzie przez
miasto do portu. Bilety można nabyć w kasach PKP prowadzących rezerwacje.
6:55
|
POZNAŃ
|
22:49
|
8:07 - 8:42
|
PIŁA
|
20:28 - 21:03
|
9:39 - 9:46
|
SZCZECINEK
|
19:18 - 19:20
|
10:39 - 10:42
|
BIAŁOGARD
|
18:11 -18:23
|
11:17
|
KOŁOBRZEG
|
17:36
|
22.05.2002
Pod
parą są znów Pt47-112, Ol49-69 oraz Ty45-379.
21.05.2002
Parowóz
Ty45-379 wyjechał rano po godzinie 7 do Powodowa skąd przyprowadził o godz.
8:30 pięć pustych "gruszek" na cement. Następnie po manewrach na stacji
odjechał o godz. 9:50 z 6 wagonami towarowymi do Zbąszynka.
Oelka
69, którą rozpalono w sobotę wieczorem, stoi w szopie. Już pierwszego dnia,
tj. w niedzielę, pojawiły się problemy z cylindrami. Wymieniane są obecnie
pierścienie w cylindrach. Mimo, iż Ol49-69 jest nadal pod parą to w jej
miejsce rozpalono parowóz Ol49-59, który pojedzie dziś o 11:10 do Poznania.
Pod parą jest również Pt47-112.
18.05.2002
Godzina
12:40
Parowóz
Ol49-111, który prowadził dziś pociąg osobowy 4443/4440 stoi już w szopie
i jest wygaszany. W jego miejsce zostanie dziś wieczorem rozpalony parowóz
Ol49-69. Na stanowisku ósmym pod parą stoi w szopie Ty45-379, jednak na
manewrach była dziś "petucha", która po południu poprowadzi jeszcze pociąg
4447/48 do i z Poznania.
16.05.2002
Godzina
21:40
Pod
parą są Pt47-112, stoi na punkcie przed obrotnicą, Ol49-111 na stanowisku
trzecim oraz Ty45-379 na stanowisku ósmym. Rozczepiono parowóz Pm36-2.
Parowóz stoi na stanowisku pierwszym a tender na zapadni na stanowisku
szóstym w szopie. Celem naprawy wymontowano z tendra oś, w której uszkodzeniu
uległo łożysko.
14.05.2002
Godzina
10:05
Na
kanale oczystkowym stoi Pt47-112, która o 11:10 pojedzie do Poznania. Z
Powodowa wrócił właśnie pociąg towarowy z parowozem Ty45-379. Pod parą
jest jeszcze Ol49-111, która wraca właśnie z Poznania i pojedzie dziś jeszcze
ze Zbąszynka do Leszna.
[Tr5-65 i Ty3-2]
|
[Pt47-112]
|
[Pm36-2 w szopie]
|
10.05.2002
Godzina
19:43
Na
kanale oczystkowym stoi Pt47-112, obok na torze wyjazdowym Ol49-111. Pod
parą w szopie na stanowisku ósmym znajduje się Ty45-379.
07.05.2002
Pod
parą są dzisiaj Ol49-111, Pt47-112 oraz Ty45-379.
W
parowozie Pt47-112 przegrzewa się podczas jazdy oś pod tendrem, dlatego
jutro parowóz ten pojedzie na zapadnię do Leszna, gdzie usterka ta ma zostać
usunięta. W związku z tym jutro parowóz Ol49-111 poprowadzi pociąg 4443
do Poznania natomiast z Poznania wróci z pociągiem 4440 razem z lokomotywą
spalinową, która pojedzie o 11:10 z pociągiem osobowym 4431. Po południu
Ol49-111 pojedzie jeszcze ze Zbąszynka do Leszna, poc. nr 33234.
05.05.2002
Od
poniedziałku w ruchu planowym będą Ol49-111, Pt47-112 i Ty45-379.
Po
paradzie został w Wolsztynie parowóz Tr5-65, jednak jak na razie nie wiadomo
na jak długo. Ol49-69 odstawiono do szopy "na mycie".
04.05.2002
Godzina
17:30
Już
po paradzie. [Zdjęcia z parady] [Nagranie
audio mp3, 32 sek, 530 kB]
Z
okazji parady parowozów do Wolsztyna przyjechały pociągi okolicznościowe,
dwa z Niemiec, z Berlina i z Cottbus oraz jeden z Poznania prowadzony przez
"Piękną Helenę".
Pociąg
z Cottbus prowadzony od granicy przez parowóz Ol49-111 przyjechał do Wolsztyna
około godziny 11. Pociąg z Berlina z parowozem 03 2204 dotarł do Wolsztyna
z opóźnieniem dopiero przed 12. Następnie goście z Niemiec pojechali pociągiem
prowadzonym przez Ol49-69 do Nowej Wsi. O godzinie 12:10 przyjechał do
Wolsztyna parowóz Ty3-2 z planowym pociągiem towarowym ze Zbąszynka. W
składzie było 13 wagonów! Po powrocie Ol49-69 z Nowej Wsi parowozy zaczęły
przygotowywać się do parady. |
[Ol49-69
i 03 2204]
|
Tuż przed
planowanym na 13:50 rozpoczęciem parady wszystkie parowozy, które były
pod parą zaczęły gwizdać. Było to dokładnie o 13:45. Wolsztyńscy maszyniści
oddali w ten sposób cześć swemu zmarłemu koledze maszyniście Andrzejowi
Przymuszale, który został dziś pochowany.
Parada
parowozów rozpoczęła się o godzinie 14:15. Parowozy prezentowały się w
parach na dwóch równoległych torach. W parach jechały następujące parowozy
Tr5-65 z 03 2204, Ty3-2 z Ty45-379, Pt47-112 z Pm36-2 oraz Ol49-69 i Ol49-111.
[Tr5-65
w Solcu]
|
Parowozy
gromadziły się kilkaset metrów od przejazdu, a następnie złączone razem
wracały na stację, skąd wyruszały ponownie pojedynczo i znów wracały razem.
Po paradzie z Wolsztyna wyjechał do Nowej Wsi pociąg specjalny z 8 wagonami
osobowymi prowadzony przez parowóz Tr5-65. Po powrocie do Wolsztyna
pociągi okolicznościowe odwiozły turystów do Poznania, Berlina i Cottbus.
Zapraszam
również do obejrzenia innych zdjęć z przed i po paradzie.
[Zdjęcia] |
Godzina
8:30
Wolsztyn
przed paradą!
[Ty3-2]
|
[Ty45-379]
|
[Tr5-65 i Ty45-379]
|
03.05.2002
Godzina
22:30
Sytuacja
w szopie, na stanowisku pierwszym parowóz Ol49-69, stanowiska drugie i
trzecie wolne, stanowisko czwarte Tr5-65, dalej Ol49-59, Ty3-2, Ol49-111
oraz Ty45-379. Pod parą za składem węgla stoi Pt47-112 a przed obrotnicą
Pm36-2.
Godzina
16:00
Tr5-65
z Jaworzyny Śląskiej jest już w Wolsztynie!
[Tr5-65 na kanale oczystkowym,
16:15]
|
[Tr5-65 na kanale oczystkowym,
16:17]
|
[Tr5-65 na kanale oczystkowym,
16:20]
|
02.05.2002
Pod
parą są Ol49-69, Ol49-111 oraz Ty45-379, która przyprowadziła dziś 17 wagonów
towarowych ze Zbąszynka, 8 beczek z cementem i 9 węglarek. W sobotę rano
przed paradą Ty45-379 zawiezie beczki z cementem do Powodowa.
Dziś
zmarł maszynista parowozu Andrzej Przymuszała.
Pt47-112
jest przygotowywana i czyszczona na paradę. Malowane są koła i korbowody.
Zdjęcia
z parady zaprezentuję już w sobotę ok. godziny 18. |