28.06.2002
Pod
parą są Ol49-69, Ol49-111 oraz na manewrach Pt47-112.
26.06.2002
Wiadomość
2, godzina 17:00
Podczas
szlakowania parowozu Ty45-379 spadły ruszta. Parowóz będzie musiał być
wygaszony! W jego miejsce jest rozpalana oelka 111, która będzie jutro
na manewrach.
Wiadomość
1, godzina 11:30
O
godzinie 10:43 przyjechał pociąg osobowy z Poznania prowadzony przed parowóz
Pt47-112. Tender z przodu. Już po chwili przy składzie piętrusów, z drugiej
strony, pojawiła się oleka 69, która o 11:10 pojechała z pociągiem osobowym
4431 do Poznania. Dokładnie o godzinie 11 na stację wjechał parowóz Ty45-379
z jedna węglarką przyprowadzoną ze Zbąszynka. Pociąg ten zatrzymał się
na chwilę przy peronie, a następnie przed odjazdem pociągu 4431 zdążył
jeszcze zjechać na tor przy rampie rozładunkowej. Kiedy Ol49-69 odjechała
do Poznania, parowóz Ty45-379 podjechał na kanał, gdzie stała już petucha,
która pojedzie dziś jeszcze z pociągiem osobowym ze Zbąszynka do Leszna.
[
NOWE ZDJĘCIA]
25.06.2002
Pod
parą są nadal Ol49-69, Pt47-112 oraz Ty45-379.
Parowóz
Pm36-2 został zabrany do Leszna na kontrolę osi.
20.06.2002
Z
powodu opóźnienia pociągu 4445 z Wolsztyna do Poznania prowadzonego przez
lokomotywę spalinową pociąg osobowy 4440 z parowozem Pt47-112 przyjechał
dziś do Wolsztyna o godzinie 11:30! Planowy przyjazd 10:42. Po podmianie
parowozu na Ol49-69 pociąg 4431 miał wyjechać jak najszybciej do Poznania.
Jednak na skutek problemów ze sprężarką pociąg ten zwiększył swoje opóźnienie
i wyjechał z Wolsztyna 55 minut po czasie tj. o 12:05. [ZDJĘCIA] |
|
18.06.2002
Z
parowozu Ol49-60 przełożono oś pod tendrem do parowozu Ol49-69. Oelkę 60
wystawiono z szopy na tor młyński razem z wagonami retro a do szopy wróciła
"teerka".
Pod
parą są nadal Ol49-69, Pt47-112 i Ty45-379.
Upał!
Temperatura w cieniu około 32C.
17.06.2002
Pod
parą są dzisiaj Ty45-379, Ol49-69 oraz Pt47-112, która o godzinie 11:10
odjechała z planowym pociągiem do Poznania.
14.06.2002
Z
szóstego stanowiska w szopie gdzie znajduje się zapadnia wystawiono parowóz
Tr5-65, który stoi teraz na torze "młyńskim" naprzeciw nastawni WL wraz
z trzema wagonami osobowymi Bi. Do szopy na stanowisko szóste wstawiono
niesprawny parowóz Ol49-60 (z Choszczna), z którego zostanie wymontowana
sprawna jeszcze oś tendra. Będzie ona zamontowana w parowozie Ol49-69.
UWAGA:
Od
1 lipca do 31 września pod parą będzie tylko jeden parowóz prowadzący manewry
i ruch towarowy! Pociągi osobowe będą prowadzone przez lokomotywy spalinowe.
13.06.2002
Parowóz
Ol49-111, który został wczoraj rozpalony i miał dziś jechać o godzinie
11:10 do Poznania, nie wyjechał z szopy! Na skutek nieszczelności, które
pojawiły się już przy ciśnieniu 10 atmosfer jazda parowozem była niemożliwa.
Tak więc Ol49-59, która wróciła o 10:42 z Poznania po nawęgleniu i wodowaniu
wyruszyła ponownie w trasę do Poznania. Ol49-69, która miała być wygaszona
pojedzie dziś ze Zbąszynka do Leszna.
12.06.2002
Godzina
21:30
Rozpalono
parowóz Ol49-111, który od jutra zastąpi Ol49-69.
11.06.2002
Stan
parowozów pod parą bez zmian, tj. Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty45-379. Dziś
ze Zbąszynka parowóz Ty45-379 przywiózł 13 wagonów towarowych.
UWAGA:
Do końca czerwca parowóz, który jedzie do Poznania z pociągiem 4431 o godzinie
11:10 będzie wracał z pociągiem 4444 z Poznania o godzinie 15:25, przyjazd
do Wolsztyna 17:14. W ten sposób drużyna będzie prędzej w Wolsztynie, co
pozwoli zmniejszyć ilość nadgodzin.
[Informacja
nr 100/2002]
10.06.2002
Pod
parą są nadal Ol49-59, Ol49-69 i Ty45-379, która przyprowadziła dziś ze
Zbąszynka 12 wagonów towarowych, ok. 980 ton brutto, w tym 8 poczwórnych
beczek z cementem do Powodowa.
07.06.2002
Godzina
19:45
W
szopie stoją następujące parowozy: na stanowisku pierwszym Pt47-112, stanowisko
drugie wolne, na trzecim pod parą Ol49-59, dalej Ty3-2, Ol49-69 pod parą,
Tr5-65, Ol49-111 na zapadni bez przedniej osi tocznej oraz na stanowisku
ósmym pod parą Ty45-379.
Pm36-2
stoi za zasiekami węglowymi przy noclegowni.
04.06.2002
Pod
parą w ruchu planowym są: Ol49-59, Ol49-69 oraz na manewrach Ty45-379.
Oto krótkie nagranie filmowe. Ty45-379 na stacji w Wolsztynie, godzina
7:30. [wmv 350 kB]
02.06.2002
Moja
przygoda z pociągiem specjalnym "PIRAT" 1 czerwca rozpoczęła się
wcześnie rano bo już po godzinie trzeciej. Z Wolsztyna do Poznania wyjechałem
pociągiem osobowym 4441 o godzinie 4:24. Pociąg był prowadzony przez
lokomotywę spalinową SU45, zaraz za nią jechała Pm36-2, a na końcu składu
za wagonem pierwszej klasy Pt47-112.
W
Poznaniu parowozy Pm36-2 i Pt47-112 doczepiono do 11 wagonów, z którymi
wyruszyliśmy do Kołobrzegu. Po drodze, w Pile gdzie był pierwszy planowany
postój 8:07 - 8:42 miejscowa straż pożarna przywiozła wodę dla parowozów
w dwóch samochodach, cysterna + wóz strażacki. Okazało się jednak, iż będzie
potrzebna jeszcze jedna cysterna, na którą musieliśmy trochę poczekać.
Dalsza podróż wydawała się przebiegać bez zakłóceń. Niestety w Szczecinku
pociąg specjalny Pirat opuścił parowóz Pt47-112, w którym pojawiły się
problemy z lewą panewką korbową. |
|
Parowóz
ten odczepiono od składu i wrócił on do Poznania, a stamtąd razem z pociągiem
osobowym 4448 o godzinie 21:53 do Wolsztyna. Od Szczecinka cały skład prowadziła
już tylko "Piękna Helena". Niestety do Kołobrzegu dojechaliśmy z opóźnieniem
po godzinie 12. Przejeżdżając przez stację kolejową w Kołobrzegu pociąg
dojechał do portu nad sam brzeg morza!
|
Do
godziny 17:36 każdy spędzał czas wolny według swego uznania. Było np. dużo
czasu aby sfotografować Pm36-2 na tle latarni morskiej. Droga powrotna
z Kołobrzegu okazała się nie lada wyzwaniem dla Pm36-2. Po drodze doszło
kilka razy do nieplanowanych postojów ponieważ przegrzewała się panewka
wiązarowa. Opóźnienie niestety powiększało się. Do Piły dojechaliśmy dopiero
około godziny 21:50, gdzie odstawiono parowóz Pm36-2 a w jego miejsce podłączono
lokomotywę elektryczną EU07, która około godziny 24 przyprowadziła pociąg
do Poznania. |
Pociągi
skomunikowane czekały cały czas w Poznaniu. Parowóz Pm36-2 dojechał do
Wolsztyna luzem po godzinie 6 rano. Mimo pewnych trudności impreza była
bardzo udana, a potwierdzić może to choćby około 1000 osób, które jak się
szacuje jechały pociągiem specjalnym Pirat. Z wycieczki z pewnością były
zadowolone dzieci, dla których z okazji ich święta przygotowano w pociągu
wiele atrakcji i konkursów.
[ZDJĘCIA] |