CZERWIEC 2002
28.06.2002
Pod parą są Ol49-69, Ol49-111 oraz na manewrach Pt47-112. 

26.06.2002
Wiadomość 2, godzina 17:00
Podczas szlakowania parowozu Ty45-379 spadły ruszta. Parowóz będzie musiał być wygaszony! W jego miejsce jest rozpalana oelka 111, która będzie jutro na manewrach. 
Wiadomość 1, godzina 11:30
O godzinie 10:43 przyjechał pociąg osobowy z Poznania prowadzony przed parowóz Pt47-112. Tender z przodu. Już po chwili przy składzie piętrusów, z drugiej strony, pojawiła się oleka 69, która o 11:10 pojechała z pociągiem osobowym  4431 do Poznania. Dokładnie o godzinie 11 na stację wjechał parowóz Ty45-379 z jedna węglarką przyprowadzoną ze Zbąszynka. Pociąg ten zatrzymał się na chwilę przy peronie, a następnie przed odjazdem pociągu 4431 zdążył jeszcze zjechać na tor przy rampie rozładunkowej. Kiedy Ol49-69 odjechała do Poznania, parowóz Ty45-379 podjechał na kanał, gdzie stała już petucha, która pojedzie dziś jeszcze z pociągiem osobowym ze Zbąszynka do Leszna. [ NOWE ZDJĘCIA]

25.06.2002
Pod parą są nadal Ol49-69, Pt47-112 oraz Ty45-379. 
Parowóz Pm36-2 został zabrany do Leszna na kontrolę osi. 
 

20.06.2002
Z powodu opóźnienia pociągu 4445 z Wolsztyna do Poznania prowadzonego przez lokomotywę spalinową pociąg osobowy 4440 z parowozem Pt47-112 przyjechał dziś do Wolsztyna o godzinie 11:30! Planowy przyjazd 10:42. Po podmianie parowozu na Ol49-69 pociąg 4431 miał wyjechać jak najszybciej do Poznania. Jednak na skutek problemów ze sprężarką pociąg ten zwiększył swoje opóźnienie i wyjechał z Wolsztyna 55 minut po czasie tj. o 12:05.  [ZDJĘCIA]
KLIKNIJ

18.06.2002
Z parowozu Ol49-60 przełożono oś pod tendrem do parowozu Ol49-69. Oelkę 60 wystawiono z szopy na tor młyński razem z wagonami retro a do szopy wróciła "teerka".
Pod parą są nadal Ol49-69, Pt47-112 i Ty45-379.
Upał! Temperatura w cieniu około 32C.

17.06.2002
Pod parą są dzisiaj Ty45-379, Ol49-69 oraz Pt47-112, która o godzinie 11:10 odjechała z planowym pociągiem do Poznania.

14.06.2002
Z szóstego stanowiska w szopie gdzie znajduje się zapadnia wystawiono parowóz Tr5-65, który stoi teraz na torze "młyńskim" naprzeciw nastawni WL wraz z trzema wagonami osobowymi Bi. Do szopy na stanowisko szóste wstawiono niesprawny parowóz Ol49-60 (z Choszczna), z którego zostanie wymontowana sprawna jeszcze oś tendra. Będzie ona zamontowana w parowozie Ol49-69.
UWAGA: Od 1 lipca do 31 września pod parą będzie tylko jeden parowóz prowadzący manewry i ruch towarowy! Pociągi osobowe będą prowadzone przez lokomotywy spalinowe.

13.06.2002
Parowóz Ol49-111, który został wczoraj rozpalony i miał dziś jechać o godzinie 11:10 do Poznania, nie wyjechał z szopy! Na skutek nieszczelności, które pojawiły się już przy ciśnieniu 10 atmosfer jazda parowozem była niemożliwa. Tak więc Ol49-59, która wróciła o 10:42 z Poznania po nawęgleniu i wodowaniu wyruszyła ponownie w trasę do Poznania. Ol49-69, która miała być wygaszona pojedzie dziś ze Zbąszynka do Leszna. 

12.06.2002
Godzina 21:30
Rozpalono parowóz Ol49-111, który od jutra zastąpi Ol49-69.

11.06.2002
Stan parowozów pod parą bez zmian, tj. Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty45-379. Dziś ze Zbąszynka parowóz Ty45-379 przywiózł 13 wagonów towarowych. 
UWAGA: Do końca czerwca parowóz, który jedzie do Poznania z pociągiem 4431 o godzinie 11:10 będzie wracał z pociągiem 4444 z Poznania o godzinie 15:25, przyjazd do Wolsztyna 17:14. W ten sposób drużyna będzie prędzej w Wolsztynie, co pozwoli zmniejszyć ilość nadgodzin. 
[Informacja nr 100/2002]

10.06.2002
Pod parą są nadal Ol49-59, Ol49-69 i Ty45-379, która przyprowadziła dziś ze Zbąszynka 12 wagonów towarowych, ok. 980 ton brutto, w tym 8 poczwórnych beczek z cementem do Powodowa. 

07.06.2002
Godzina 19:45
W szopie stoją następujące parowozy: na stanowisku pierwszym Pt47-112, stanowisko drugie wolne, na trzecim pod parą Ol49-59, dalej Ty3-2, Ol49-69 pod parą, Tr5-65, Ol49-111 na zapadni bez przedniej osi tocznej oraz na stanowisku ósmym pod parą Ty45-379. 
Pm36-2 stoi za zasiekami węglowymi przy noclegowni. 

04.06.2002
Pod parą w ruchu planowym są: Ol49-59, Ol49-69 oraz na manewrach  Ty45-379. Oto krótkie nagranie filmowe. Ty45-379 na stacji w Wolsztynie, godzina 7:30. [wmv 350 kB

02.06.2002
Moja przygoda z pociągiem specjalnym "PIRAT" 1 czerwca rozpoczęła się wcześnie rano bo już po godzinie trzeciej. Z Wolsztyna do Poznania wyjechałem pociągiem  osobowym 4441 o godzinie 4:24. Pociąg był prowadzony przez lokomotywę spalinową SU45, zaraz za nią jechała Pm36-2, a na końcu składu za wagonem pierwszej klasy Pt47-112. 

W Poznaniu parowozy Pm36-2 i Pt47-112 doczepiono do 11 wagonów, z którymi wyruszyliśmy do Kołobrzegu. Po drodze, w Pile gdzie był pierwszy planowany postój 8:07 - 8:42 miejscowa straż pożarna przywiozła wodę dla parowozów w dwóch samochodach, cysterna + wóz strażacki. Okazało się jednak, iż będzie potrzebna jeszcze jedna cysterna, na którą musieliśmy trochę poczekać. Dalsza podróż wydawała się przebiegać bez zakłóceń. Niestety w Szczecinku pociąg specjalny Pirat opuścił parowóz Pt47-112, w którym pojawiły się problemy z lewą panewką korbową. WODOWANIE W PILE
 Parowóz ten odczepiono od składu i wrócił on do Poznania, a stamtąd razem z pociągiem osobowym 4448 o godzinie 21:53 do Wolsztyna. Od Szczecinka cały skład prowadziła już tylko "Piękna Helena". Niestety do Kołobrzegu dojechaliśmy z opóźnieniem po godzinie 12. Przejeżdżając przez stację kolejową w Kołobrzegu pociąg dojechał do portu nad sam brzeg morza! 
SMAROWANIE OSI - DROGA POWROTNA DO POZNANIA Do godziny 17:36 każdy spędzał czas wolny według swego uznania. Było np. dużo czasu aby sfotografować Pm36-2 na tle latarni morskiej. Droga powrotna z Kołobrzegu okazała się nie lada wyzwaniem dla Pm36-2. Po drodze doszło kilka  razy do nieplanowanych postojów ponieważ przegrzewała się panewka wiązarowa. Opóźnienie niestety powiększało się. Do Piły dojechaliśmy dopiero około godziny 21:50, gdzie odstawiono parowóz Pm36-2 a w jego miejsce podłączono lokomotywę elektryczną EU07, która około godziny 24 przyprowadziła pociąg do Poznania. 
 Pociągi skomunikowane czekały cały czas w Poznaniu. Parowóz Pm36-2 dojechał do Wolsztyna luzem po godzinie 6 rano. Mimo pewnych trudności impreza była bardzo udana, a potwierdzić może to choćby około 1000 osób, które jak się szacuje jechały pociągiem specjalnym Pirat. Z wycieczki z pewnością były zadowolone dzieci, dla których z okazji ich święta przygotowano w pociągu wiele atrakcji i konkursów.
[ZDJĘCIA]