Parowóz Ol 49 - 7
.
Przed szopą w Wolsztynie.
Maj 1993
"Na punkcie" przed obrotnicą. 
1994
Przy peronie z pociągiem osobowym do Poznania. 1994
W Rakoniewicach 
1995
Z pociągiem osobowym do Leszna.
1996
Koło nastawni WL.
31.08.2001
Naprawy i przeglądy parowozu Ol49-7:
  • Po awarii ramy w dniu 19.04.2001 roku parowóz przebywał w Gnieźnie od 24. kwietnia do 6. lipca 2001 roku.
  • W niedzielę 27. stycznia 2002 roku parowóz odstawiono do Gniezna z powodu wybrzuszenia paleniska i naprawy głównej "G".
  • Po naprawie głównej wrócił do Wolsztyna 7 lipca 2004
  • W niedzielę 15 maja 2005 po powrocie z Poznania (z planowym pociagiem 4436) parowóz wygaszono. Pęknięcie lewej ostojnicy w wykroju łożyska osiowego pierwszej osi dowiązanej. W czwartek 19 maja 2005 odstawiono do Leszna celem zespawania. Po naprawie wróciła do Wolsztyna 1 czerwca 2005. 
  • < Zdjęcie po lewej:
    Pęknięcie lewej ostojnicy 18.05.2005 

    Zdjęcie po prawej >
    zespawana ostojnica 
    01.06.2005
  • W sobotę 22 października 2005 na trasie do Leszna pękła prawa ostojnica w wykroju łożyska osiowego pierwszej osi dowiązanej. Parowóz wygaszono. Po naprawie w Lesznie wrócił do Wolsztyna 8 listopada. 
  • We wtorek 31 stycznia 2006 znów pękła lewa ostojnica. Ostojnica pękła tym razem w innym miejscu, poza obszarem starego spawu. Po naprawie w Lesznie parowóz wrócił do Wolsztyna 14 lutego 2006 roku. 
  • 24 lutego 2006 roku, po raz czwarty pękła ostojnica w parowozie Ol49-7. Tym razem do pęknięcia doszło z lewej strony, w tym samym miejscu gdzie ostojnica pękła pierwszy raz w maju 2005 roku.  Po naprawie w Lesznie parowóz wrócił do Wolsztyna 13 marca 2006 roku. 
  • W czwartek 11 maja 2006 parowóz odjechał pod parą do Gniezna celem dokonania rewizji zewnętrznej. Wrócił w piątek 8 września 2006 roku.
  • 6 września 2008 roku minął termin świadectwa dopuszczenia do ruchu. Termin ten przedłużono do 29 września 2008, czyli do czasu ważności rewizji zewnętrznej. W piątek 26 września po powrocie z Poznania parowóz wygaszono ze względu na uszkodzenie tłoka sprężarki. Wróciła 4 czerwca 2009 roku o godzinie 18:17 jako ostatni parowóz, który został poddany naprawie okresowej w zamknietych już warsztatach w Gnieźnie. Parowóz przyprowadzili maszyniści Andrzej Pańczak i Ireneusz Tomiak.
  • w czwartek 9 czerwca 2011 roku przedłużono termin rewizji o 6 miesięcy.
  • We wtorek 8 listopada 2011 doszło do rozszczelnienia kotła w miejscu łączenia stojaka z walczakiem.
  • W sobotę 10 marca 2012 parowóz odstawiono do Leszna. Posłuży jako wzorzec przy składaniu Ol49-69. Wróciła do Wolsztyna w środę 4 lipca 2012 roku. 
Rok produkcji 1951 
Numer fabryczny 2609
Numer kotła 13000
Ostatnia rewizja  wewnętrzna 2004.06.29
Następna rewizja  wewnętrzna 2011.05.31
Następna rewizja  zewnętrzna 2011.05.31
Założenie skrzyni ogniowej 1990
.
     

Ol49-7, Nowy Solec - Nowawieś 26.08, 16:12

Ol49-7, Wolsztyn, 17.07.05, 12:42

Ol49-7, Wolsztyn, 16.07.05, 9:18
.

Ol49-7, Rostarzewo, 16.06.2005, 17:13

Ol49-7, Rostarzewo, 16.06.2005, 17:13

Ol49-7 z poc. 4436, Adamowo,15.06., 17:25
.

Ol49-7, Tłoki, 15.05.2005, 17:17

Ol49-7 na zapadni 08.04.05

Ol49-7 z poc. 4437, 13.03.05, 8:16
.

Ol49-7, Rostarzewo, 06.03.05, 17:11

Ol49-7, Solec Nowy 05.03.05

Ol49-7, 28.02.05, 20:30
.

Ol49-7, 17:25, 08.01.05

Ol49-7, 17:25, 08.01.05

Ol49-7, 17:25, 08.01.05
.

Tour Salon,  Ol49-7, 20.10.04

Tour Salon,  Ol49-7, 20.10.04

Ol49-7, 19.10.04, 11:20
.

Ol49-7, 19.10.04, 10:09

Ol49-7, 11.10.04, 10:07, Adamowo

Ol49-7, 11.10.04, 10:07, Adamowo
.

Ol49-7, Wolsztyn, 24.07.2004, 17:22

Ol49-7, 17.07.2004 Tłoki

Ol49-7, 17.07.2004 Tłoki
.

Ol49-7, 07.07.2004 godz. 16:20

Ol49-7, 07.07.2004 godz. 16:20
Pierwszy dzień po naprawie głównej

Ol49-7, 07.07.2004 godz. 16:20

 

.
Copyright (c) by Wojtek Lis