ADAMOWO
A d a m o w o  to mała miejscowość granicząca bezpośrednio z Wolsztynem, gdzie krzyżują się trzy linie kolejowe: do Poznania, biegnąca po starym żelaznym moście kratownicowym, oraz w dole, pod mostem, linia do Leszna i Nowej Soli. Wyjeżdżamy z parowozowni w prawo,  w kierunku na Wschowę. W odległości 2,25 km dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym skręcamy w lewo do Adamowa. Stamtąd jedziemy prosto ok. 800 metrów, aż do przejazdu  kolejowego. Po lewej stronie widać most kratownicowy. Samochód zostawiamy po lewej lub prawej stronie przed mostem drogowym. Do opisanych miejsc dojdziemy pieszo.

NR ZDJĘCIE OPIS
Z mostu drogowego fotografujemy pociągi wyjeżdżające z Wolsztyna do Poznania lub wracające do Wolsztyna. Słońce mamy za plecami. Most leży na linii zachód -wschód. W dole linie do Leszna (z prawej) i do Nowej Soli (z lewej)
. . .
2 Ujęcie spod mostu drogowego. Zejście po schodach przy moście drogowym od strony Widzimia. Na moście pociąg wyjeżdżający z Wolsztyna.
Zdjęcie z drogi po przejechaniu mostu drogowego. (Duże przybliżenie). Pociąg wyjeżdża z Wolsztyna i jedzie po łuku na most kratownicowy a następnie pojedzie po torach widocznych na dole zdjęcia. Zdjęcie kadrujemy tak, aby uchwycić pociąg i stare słupy telegraficzne.
. . .
Z mostu drogowego. Pod mostem na prawym torze pociąg wyjeżdżający z Wolsztyna w kierunku do Leszna. Zdjęcie kadrujemy tak, aby uchwycić pociąg wyjeżdżający spod mostu i stare słupy telegraficzne u góry po prawej stronie.
Przeciwległa strona mostu drogowego. Pociąg wraca z Leszna do Wolsztyna. Dobre oświetlenie w godzinach późno popołudniowych. Po prawej stronie linia do Nowej Soli.
. . .
Przed mostem drogowym idziemy z drogi asfaltowej kawałek pod górę w lewo.  Na zdjęciu pociąg wraca z Poznania do Wolsztyna. Dobre oświetlenie w godzinach popołudniowych. W dole (na zdjęciu nie widać) linia kolejowa kierunek Wolsztyn - Nowa Sól (pierwsza patrząc od nas) i Wolsztyn - Leszno. Zdjęcie kadrujemy tak, aby uchwycić stare słupy telegraficzne i znaki przed niestrzeżonym przejazdem kolejowym.
Zdjęcie wykonane z mostu kolejowego (duże przybliżenie). Na zdjęciu parowóz Ok22-31 nadjeżdża z Wolsztyna po torze w kierunku do Leszna. Linia przebiega z kierunku północno-zachodniego na południe. Pociągi wyjeżdżające z Wolsztyna fotografujemy w tym miejscu rano kiedy słońce będzie oświetlać przód nadjeżdżającego pociągu. Zdjęcie kadrujemy tak, aby uchwycić pociąg i stare słupy telegraficzne.
. . .
Zdjęcie wykonane z tego samego miejsca co zdjęcie nr 7 (bez przybliżenia). Na lewym torze pociąg z Konotopu wraca do Wolsztyna. Dobre miejsce, aby uchwycić pociąg wyjeżdżający z Wolsztyna. Zdjęcie kadrujemy tak, aby uchwycić 2 stare słupy telegraficzne. We wczesnych godzinach porannych skarpa po prawej stronie zasłania słońce, stąd problemy z niedoświetleniem.
Zdjęcie wykonane z tego samego miejsca co zdjęcie nr 7 jednak w przeciwnym kierunku. Na pierwszym planie linia kolejowa do Poznania. W dole na drugim torze pociąg z Konotopu. W tle, kierunek południowy, most drogowy. Trudne warunki oświetleniowe.
. . .
10 Zdjęcie wykonane z naturalnego wzniesienia za mostem kratownicowym. Dojście górą wzdłuż przyległego pola. Pociąg nadjeżdża z kierunku południowego. Zdjęcie kadrujemy tak, aby uchwycić pociąg wyjeżdżający spod mostu i stare słupy telegraficzne po lewej stronie. Trudne warunki oświetleniowe.
To samo miejsce co zdjęcie nr 10 jednak z samej góry wzniesienia. Bez przybliżenia. Zdjęcie kadrujemy tak, aby uchwycić pociąg przed wjazdem na most, drzewa po lewej stronie oraz linie kolejowe pod mostem. Od godzin południowych trudne warunki oświetleniowe.
. . .
Zdjęcie wykonane po przeciwległej stronie miejsca nr 10. Przed mostem drogowym skręcamy w lewo. Idąc pieszo przechodzimy przez linię Wolsztyn - Poznań. Idziemy górą skarpy.
Pociąg jedzie z południa na północny-zachód. Z tego miejsca fotografujemy przed południem pociągi wyjeżdżające z Wolsztyna oraz po południu pociągi wracające do Wolsztyna z Leszna (na zdjęciu) i z Poznania. Zdjęcie kadrujemy tak, aby uchwycić pociąg, most i stare słupy telegraficzne po lewej stronie.
. . .
To samo miejsce co zdjęcie nr 12 jednak wykonane z dołu, tj. z torowiska. W godzinach południowych trudne warunki oświetleniowe. Pociąg nadjeżdża z kierunku południowego. Na zdjęciu Pt47-112 wraca z Leszna.
Zdjęcie wykonane za mostem drogowym. Pociąg wraca z Poznania, jedzie po łuku, wzdłuż pola, z kierunku  południowo - wschodniego.
. . .
To samo miejsce co zdjęcie nr 13 jednak w przeciwnym kierunku. Pociąg jedzie po moście kratownicowym i zbliża się do niestrzeżonego przejazdu kolejowego. Trudne warunki oświetleniowe. Prawa, wschodnia, strona niedoświetlona. Wzdłuż linii kolejowej stoją stare słupy telegraficzne.
Do Wolsztyna wracamy tą samą drogą lub jadąc dalej prosto przez niestrzeżony przejazd kolejowy do pierwszego skrzyżowania, na którym skręcamy w lewo, a następnie do pierwszego skrzyżowania świetlnego gdzie wjedziemy w lewo na drogę Poznań - Zielona Górna. Wyjeżdżając z Adamowa można na pierwszym skrzyżowaniu pojechać w prawo i dojechać do Tłok lub przejazdu kolejowego z linią poznańską na drodze do Gościeszyna.