ROK 2002
. .
26.01.2002 [styczeń]
Rozpalono właśnie parowóz Ol49-69, który zastąpi od jutra peemkę. Pod parą będzie jeszcze jutro Ol49-59. Na manewrach była dziś Ty3-2. Z Włoszakowic i Nowej Wsi przyprowadziła do Wolsztyna i dalej do Zbąszynka 17 wagonów towarowych! Jutro do Gniezna jedzie siódemka. 
. .
24.02.2002 [luty]
Pod parą są dziś Ol49-111 (poc. 4441/4440),  Ol49-59 (poc. 4431/4446) oraz Ty45-379, który od jutra będzie na manewrach. Na stacji stoi 20 wagonów (gruszek) z cementem, 10 o podwójnych komorach i 10 z poczwórnymi. Ty45-379 zawiezie je jutro do Powodowa. 
Dziś rano odstawiono do Gniezna na przegląd okresowy 7 naszych wagonów retro.
 
. .
15.03.2002 [marzec]
Pod parą są Ty45-379, Ol49-69 oraz Ol49-111, która zostanie jednak dziś wieczorem wygaszona. Rozpalony zostanie natomiast parowóz Pm36-2, który jutro pojedzie o 15:58 z pociągiem osobowym 4447 do Poznania. 
Parowóz Ol49-59, który 31.01.2001 przeszedł próbę główną, pojedzie do Gniezna! Powód: dziury w dolnej części dymnicy i w popielniku. Parowóz jest już przygotowany do wyjazdu. Ma zdjęte korbowody. Wyjazd w niedzielę rano, z Wolsztyna do Poznania z lokomotywą spalinową dalej z elektrowozem. W Gnieźnie są już też inne oelki z Wolsztyna, tj. 7 i 23. 
. .
21.04.2002 [kwiecień]
Od poniedziałku pod parą będę Ol49-59, Ol49-69 oraz Ty45-379. 
Na poniedziałek planowana jest w Gnieźnie próba parowozu Pt47-112, który w tym tygodniu ma przyjechać do Wolsztyna.
19.04.2002 
O godzinie 15:40 wróciła z Gniezna Ol49-59
 
. .
03.05.2002 [maj]
Godzina 22:30
Sytuacja w szopie, na stanowisku pierwszym parowóz Ol49-69, stanowiska drugie i trzecie wolne, stanowisko czwarte Tr5-65, dalej Ol49-59, Ty3-2, Ol49-111 oraz Ty45-379. Pod parą za składem węgla stoi Pt47-112 a przed obrotnicą Pm36-2. 
Godzina 16:00
Tr5-65 z Jaworzyny Śląskiej jest już w Wolsztynie! 
. .
01.06.2002 [czerwiec]
1 czerwca z Poznania do Kołobrzegu wyjechał pociąg specjalny PIRAT z  Pm36-2 oraz Pt47-112.
18.06.2002
Z parowozu Ol49-60 przełożono oś pod tendrem do parowozu Ol49-69. Oelkę 60 wystawiono z szopy na tor młyński razem z wagonami retro a do szopy wróciła "teerka". 
Pod parą są nadal Ol49-69, Pt47-112 i Ty45-379. 
Upał! Temperatura w cieniu około 32C. 
. .
14.07.2002 [lipiec]
Dziś w niedzielę przed południem wyjechał z Wolsztyna pociąg specjalny do Krzyż/Rudno. Skład dwóch wagonów osobowych prowadził parowóz Ol49-111. Kiedy dojechaliśmy do Rudna na tamtejszej stacji rozpalono grill. Za podpałkę posłużył rozżarzony węgiel z paleniska parowozu. Niestety pogoda popsuła się. Zaczął padać deszcz, który ustał dopiero w czasie powrotu do Woslztyna. Pech! Ze stacji Krzyż/Rudno pociąg pojechał dalej do Konotopu, skąd po "oblocie" wróciliśmy do Rudna. Następnie kilka razy pociąg wyjeżdżał ze stacji w Rudnie kilkaset metrów w kierunku Konotopu i wracał z powrotem. Do Wolsztyna wróciliśmy ok 15:40.
 
. .
08.08.2002 [sierpień]
Wybrałem się dziś do Gniezna gdzie znajduje się kilka wolsztyńskich parowozów. W szopie stoją: Pt47-65 bez tendra, który stoi na dworze razem z parowozem Pt47-28, 
Ol49-23, parowóz ten ma niebawem wrócić do Wolsztyna oraz Ol49-7 i Tki3-87 przy których nie wykonuje się obecnie żadnych prac naprawczych. Przed szopą znajduje się natomiast prawdziwa oelka 69.
 
. .
12.09.2002 [wrzesień]
Rzadki to ostatnio widok aby zobaczyć pociąg towarowy z 20 wagonami i parowozem z przodu. Tak było dziś w Wolsztynie około godziny 11. Ol49-59 po manewrach ustawiła się za składem 20 wagonów, w tym 14 gruszek na cement i czekała na odjazd do Zbąszynka. Obok niej przy peronie drugim stał planowy pociąg do Poznania z parowozem Ol49-111. Pierwszy odjechał pociąg towarowy z Ol49-59 a zaraz potem o 11:10  Ol49-111 do Poznania.
19.09.2002
Z Gniezna po naprawie głównej wróciła Ol49-23! 
. .
11.10.2002 [październik]
Parowóz Ty3-2 wyjechał dziś krótko po godzinie ósmej rano w swój ostatni kurs ze specjalnym pociągiem towarowym do Konotopu. W środę przedłużono termin rewizji kotła parowozy Ty3-2, tak aby mógł on właśnie dziś poprowadzić owy pociąg specjalny. Z Wolsztyna parowóz wyjechał tendrem z przodu i nie zatrzymując się dojechał do Konotopu. Stąd wyruszył w drogę powrotną zatrzymując się kilka razy na tzw. "fotostopy". Problemy ze sprężarką spowodowały jednak opóźniony powrót do Wolsztyna i uniemożliwiły dalszą jazdę do Grodziska Wlkp. W zamian za parowóz Ty3-2 pojechał Ty45-379. W Adamowie zorganizowano "krzyżowanie" z Ty51-223, który stał pod mostem, na torze do Konotopu. Po kilku "najazdach" pociąg ruszył w dalszą drogę do Grodziska
. .
10.11.2002 [listopad]
Takie wiadomości  chciałbym wysyłać jak najczęściej! 
Pewna firma z Konotopu podpisała umowę z Zakładem Przewozów Towarowych CARGO z Zielonej Góry na transport 500 wagonów do i z Konotopu do końca 2003 roku. Transporty do Konotopu prowadzone parowozem odbywać się będą dwa razy w tygodniu, we wtorki i piątki. Pierwszy kurs z trzema wagonami  już w najbliższy wtorek! 
. .
08.12.2002 [grudzień]
Jest zimno, -10 C. Bramy do szopy zamknięte! Tylko na stanowisku pierwszym wystaje tender od Pt47-112 a obok niego stoją rozpalone koksowniki. 
O godzinie 8:05 lokomotywa spalinowa SU45-246 odjechała z dwoma parowozami Ty3-2 oraz Ok22-31 do Poznania, skąd już dalej prowadzone elektrowozem parowozy te trafią do Gniezna na naprawę główną.
. .
.
Dziękuję wszystkim odwiedzającym moją stronę za tak liczne odwiedziny i zainteresowanie parowozami z Wolsztyna. Oto kilka danych statystycznych. 
W roku 2002 stronę www.parowozy.com.pl odwiedziło 64.013 osób. Dla porównania w roku 2001 było ich 29.710. Rekordowym okazał się miesiąc maj, kiedy to stronę odwiedziło 7469 a dzień po paradzie parowozów 5 maja 520 osób. Wysłałem około 210 wiadomości z parowozowni oraz zamieściłem 199 nowych zdjęć. Liczba osób otrzymujących wiadomości w języku polskim wzrosła z 40 do 170, natomiast wiadomości w języku niemieckim docierają do 175 osób.